העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה דיווח היום (שבת) כי בשבועות האחרונים פועלת ישראל במסדרונות האו"ם לעצירת הקשרים המתפתחים בין חיזבאללה לחמאס בלבנון. על-פי הדיווח, ישראל העבירה לאו"ם מידע על קשרים לוגיסטיים-צבאיים אסטרטגיים שהתפתחו לאחרונה בלבנון בין שני ארגוני הטרור, שמטרתם יצירת מנגנון צבאי שלם לחמאס על אדמת המדינה הערבית. המנגנון נועד לכלול מפעלים לייצור טילים וכוח צבאי בן אלפי לוחמים פלסטיניים. חיזבאללה כבר מפעיל על-פי המידע מחנות אימונים עבור חמאס תחת הדרכתם של קצינים מן הארגון הלבנוני, ביניהם בולט קצין המבוקש על-ידי ישראל ששמו לא נמסר.



על-פי מקורות שהעיתון הלבנוני מתאר כבקיאים, במהלך שמובילה ישראל באו"ם, היא שואפת להביא את הקהילה הבינלאומית להכליל את הקשרים בין חיזבאללה לחמאס בלבנון כחלק מן ההפרות מצד לבנון וחיזבאללה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701, אשר התקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006. ישראל מצפה כי הקהילה הבינלאומית תפעיל לחץ על לבנון בכדי לעצור קשרים אלה ולהפסיק לארח בכירים בחמאס בשטחה.



תוכנית איראנית לניהול מלחמת גרילה נגד ישראל



על-פי הדיווח, הפנייה לאו"ם מהווה ראשיתה של פעולה נרחבת יותר מצד ישראל, החותרת להבהיר לקהילה הבינלאומית כי היא רואה את הנוכחות של חמאס בדרום לבנון באותו אופן בו היא רואה את הנוכחות של כוחות איראן וחיזבאללה בדרום סוריה. בנוסף למידע המודיעיני על קשרי חיזבאללה עם חמאס, העבירה ישראל לאו"ם הצהרות של בכירים בארגון "משמרות המהפכה" האיראני, המעידות על כך שנוכחות חמאס בלבנון וקשריו עם חיזבאללה הם חלק מתכנית איראנית להשתמש בלבנון כבסיס לניהול מלחמת גרילה נגד ישראל בה ישתתפו לוחמים מרחבי העולם. בכך מנסה ישראל להכשיר את הקרקע למערכה מדינית וצבאית בה תפתח כנגד נוכחות חמאס בלבנון.



בהקשר זה נטען כי ישראל תראה בהמשך האירוח שמספקת לבנון לאנשי חמאס "קו אדום", ולא תאפשר לה להמשיך ולארח בשטחה אישים המסכנים את בטחונה המשתייכים לחמאס, קשורים בארגון, או בעלי קשרים משותפים עם חמאס ועם "משמרות המהפכה" האיראני. הבולט שבין אישים אלו הוא סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי, אשר לפי ישראל השתקע בלבנון ומצוי בקשרים צבאיים ופוליטיים עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בנוסף אליו מוזכר בדיווח שמו של סעיד איזאי, אשר לפי המידע שהעבירה ישראל לאו"ם משמש כראש "ענף פלסטין" ב"כוח קודס", הכוח המיוחד של משמרות המהפכה האחראי על פעילות הארגון מחוץ לשטחה של איראן, ושבראשו עומד קאסם סולימאני.



כמו-כן שואפת ישראל לכלול במהלך קריאה לקהילה הבינלאומית לפעול לעצירת מעורבותה של חיזבאללה בסכסוכים מחוץ לגבולות לבנון – בעיקר בסוריה, בתימן ובעיראק, בטענה כי גם פעולות הארגון מחוץ ללבנון מערערות את היציבות באזור.


.