לראשונה מזה תקופה ארוכה, הקבינט המדיני ביטחוני צפוי לקיים מחר דיון באשר לעתידה של עזה, ובשונה מהדיונים הנוגעים להיבט הצבאי, הדיון יתמקד בדרכים המדיניות לסייע במשבר ההומניטרי ברצועה, כך נודע היום (שבת) למעריב. עד כה דיון בנושא נקבע ונדחה שוב ושוב מסיבות כאלה ואחרות. בדוח מבקר המדינה בנושא צוק איתן מתח המבקר ביקורת על כך שממשלת ישראל לא ערכה די דיונים הבוחנים חלופות מדיניות ואסטרטגיות בנוגע לרצועת עזה.



הדיון בקבינט בא לאחר שבמהלך ביקורו באירופה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך שיחה עם כתבים כי "לגבי עזה אנחנו בוחנים אפשרויות שונות כדי למנוע קריסה הומניטרית שם. כרגע ישראל היא המדינה הפועלת הכי הרבה כדי למנוע את הקריסה הזאת" הדיון בכללותו צפוי להביא לשולחן דרכים בהן ניתן יהיה להקל על האוכלוסייה האזרחית בעזה ובה בעת להמשיך את המאבק בחמאס. בעבר ישראל ניסתה לערב את מדינות העולם, בין היתר בשליחות שערך השר צחי הנגבי באירופה, זאת כדי שיעניקו סיוע הומניטרי בהובלת ישראל אך תכנית הפעולה הזאת טרם יצאה לדרך. 



לקראת הדיון, הגיב השר לביטחון פנים וחבר הקבינט גלעד ארדן לירי הרתעתי שביצע חיל האוויר לעבר חוליית משגרי עפיפונים, וקרא לסכל חוליות אלו. כתב מעריב טל לב רם הציב לשר את השאלה, האם הוא יעלה את הנושא בישיבת הממשלה, והשר ארדן ענה לו כי בכוונתו לשכנע את הקבינט לנקוט במדיניות של סיכול חוליות שכאלה. מהצבא כי הוא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם". הפלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים באירוע.






מוקדם יותר פרצו מספר שריפות באזור עוטף עזה בעקבות שיגור עפיפוני תבערה מהרצועה, ואתמול השתתפו כ-10,000 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. עשרות עפיפוני ובלוני תבערה ונפץ אל עבר הגדר וכן הושלכו מטענים ורימונים לעבר כוחות צה״ל. בנוסף הציתו המתפרעים צמיגי תבערה ובוצעו ניסיונות להשחית את תשתיות ההגנה. ארבעה מפגינים נהרגו מירי צה"ל, וכ-620 נפצעו.