ההחלטה של הרמטכ"ל גדי איזנקוט שלא לכלול את תא"ל עופר וינטר בסבב המינויים של תתי האלופים, מעוררת, כצפוי, סערה בקרב פוליטיקאים מהימין. הטענה המרכזית היא שאיזנקוט לא רוצה קצינים דתיים במטכ"ל. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בטוויטר: "אם אני עופר וינטר אני פושט את המדים ויוצא לאזרחות. מערכת שלא יודעת להעריך אותו לא ראויה לו. באזרחות ידעו ללא כל ספק להעריך את האיכויות שלו ולאמץ אותן בשתי ידיים והוא יוכל לתרום רבות למדינה ולעם בכל מסגרת שיבחר ולהשאיר אבק לפוליטרוקים בצבא, שרוצים להשאיר את שולחן המטכ"ל נקי מכיפות".


ראש סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "עופר וינטר הפך ליעד אסטרטגי מצד כל אותם הגורמים הנאבקים ב'הדתה' בצה"ל והיום ניתן לראות את התוצאה. עופר הוא ללא כל ספק מהקצינים המוכשרים והטובים ביותר שיש בצה"ל. עם רקורד פיקודי עשיר בשטח והישגים מבצעיים, היה וינטר אמור להתקדם לתפקידים פיקודיים בכירים בצבא ההגנה לישראל. ההפסד כולו שלנו".



ראש תנועת עוצמה יהודית, חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי אמר: "וינטר בחוץ, כי הרמטכ"ל שלנו פועל כפי שמצפים ממנו בעיתון של האויב. ההחלטה האומללה הזאת היא עוד סממן של אובדן עשתונות ועוינות כלפי הלאומיות שיונקת מתורת ישראל. יש מי שמוכן (מעוניין) לאבד את המדינה, לאבד חיי חיילי צהל, ובלבד שיצליחו לנצח את מי שמאיים על האג'נדה".
גם בתקשורת התייחסו לדילוג על וינטר. עמית סגל כתב: "כמה שההחלטה אומללה, ככה היא צפויה. זה לא קשור לדתיות של וינטר אלא לאופי שלו. בדור האחרון הצבא מקפיד להיפטר מהמטען העודף של קצינים שלא הולכים בתלם המקובע והמרובע. אחד על טרקטורון, אחד על ציוד בשווי מאה שח שנעלם, אחר על פקודת יום. בהצלחה עם זה במלחמה הבאה".
פרשן ערוץ 20, שמעון ריקלין, תקף את מפקד הצבא: "ברכות לרמטכ״ל איזנקוט. המסע שבו התחלת להעלים את הדתיים מהקצונה הבכירה נמשך.
לא קידמת את וינטר רק בגלל שהוא דתי. איזה מסר את שולח בכך לנוער הדתי שמתלהב להתגייס?".
חיים לוינסון הטיל ספק בביקורת, כשכתב: "איך אני מקנא באנשים שגם עובדים גם מגדלים משפחה וגם היה להם זמן להיפגש עם עופר וינטר ושלומי בינדר וגור שרייבמן ועודד בסיוק וסער צור ועוד 20 קצינים, ולצייץ בידענות שזה מתאים לתפקיד מפקד אוגדה וזה ראש מטה מז"י והשלישי עשו לו עוול".