ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שני) עם קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ. נתניהו אמר לאורחו כי "אתה ידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי. הוכחת את זה בהליכה שלך לכותל ואני מקווה שעוד מנהיגים באירופה ילכו בדרכך". נתניהו החמיא לקנצלר הצעיר על עמידתו מול האנטישמיות. "אתה מתנגד לאנטישמיות ודיברת על חיים יהודים באוסטריה. אמרת שאוסטריה היתה לא רק קורבן אלא גם פושעת. אלה מילים אמיצות. גיבית את מילותיך במעשים. הוכחת אפס סובלנות לאנטישמיות. הקמת אנדרטת זיכרון בווינה עליה יחקקו את שמותיהם של כל היהודים האוסטרים שנספו באנדרטה. הכרזת על ביקורי נוער במחנה מאטהאוזן. אתמול הכרזת ביד ושם על קרן מורשת". 

"אתה יודע שישראל היא הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון", הוסיף ראש הממשלה. "זה המקום היחיד שמגן על הערכים שאירופה מעריכה: חרות, פלורליזם ושוויון. אנו מצפים לנשיאות של אוסטריה של האיחוד האירופי שתחל ב-1 ביולי. אמרת אתמול שאירופה צריכה לקחת את דאגות הביטחון של ישראל בחשבון. אני חושב שזה מאוד חשוב. זה לא תמיד ככה. אתה גם אמרת שבזמן הנשיאות שלך אוסטריה אתה תעלה את הדאגות האלה כמו גם אנטישמיות. זה משב רוח מרענן. זו מנהיגות. הנחיתי את מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם להגביר את הקשרים עם משרד החוץ האוסטרי כדי שנוכל להביא את היעדים האלה למימוש בזמן הנשיאות שלך".  
עוד אמר נתנהו כי קורץ קידם את היחסים בין המדינות לגבהים חדשים. "אני יודע שזה חשוב עבורך וזה גם חשוב עבורי. מה שאנו מבינים שזה מחזק את הקשר בין שתי המדינות שלנו".

קנצלר אוסטריה, המנהיג הצעיר ביותר באירופה, אמר כי היום היחסים בין אוסטריה לישראל הם מצוינים. "הסחר גדל והתיירות בשיא של כל הזמנים. אבל חשוב יותר מכל אני רוצה להדגיש את מה שאמרת: אנו האוסטרים יודעים שלמרות ההיסטוריה שלנו יש לנו אחריות מיוחדת כלפי ישראל והעם היהודי. אני יכול להבטיח לך שאוסטריה תילחם בכל צורה של אנטישמיות באירופה בנחישות, בזו שקיימת וגם באנטישמיות החדשה. אנו יודעים שהאחריות שלנו לא מסתיימת בגבולות שלנו. אנו רוצים לתמוך במדינת ישראל ובצורכי הביטחון שלכם. אתם חיים בשכונה קשה והשכנים שלכם לא כמו שלנו - ליכטנשטיין ושווייץ". 
עוד אמר הקנצלר, כי "אנחנו ננסה להגביר מודעות באירופה על המצב המיוחד וצורכי הביטחון המיוחדים של ישראל. הביקור שלנו הוא הזדמנות להמריץ את היחסים. אני כאן עם שר החינוך ואני אפעל לחזק את היחסים בתחום החינוך וחילופי נוער".