ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיחקר היום (שלישי) בפעם התשיעית, בעקבות עדויות עדי המדינה, ניר חפץ ושלמה פילבר. בהמשך השבוע עתיד להיחקר גם ח"כ איתן כבל במסגרת תיק 2000, הלא הוא תיק שיחות נתניהו-מוזס. הפרשן לענייני משפט של חברת החדשות ושדרן 103fm, גיא פלג, התייחס הבוקר ב-103FM לחקירה שצפויה היום לנתניהו: "לא מדובר בהשלמות חקירה אלא בהמשך החקירות המרכזיות. המשטרה מחזיקה את הקלפים קרוב לחזה ולא מעוניינת להיות בהירה עבור ראש הממשלה כדי שלא יידע מה מצפה לו. יש שתי חקירות שבאות בחשבון על הפרק, הראשונה בתיק 4000 (וואלה-בזק-נתניהו) והשנייה בתיק 2000". 



על עדי המדינה בתיק 4000 טען פלג: "צריך לזכור שעד מדינה על פי החוק הוא עבריין שמסגיר את שותפיו האחרים כדי למלט את עצמו מעונש, עד מדינה זה לא מספיק וצריך חיזוקים לדבריו. לפי מה שאנחנו מבינים ניר חפץ הגיע לחקירות עם שלל הקלטות שמוכיחות את טענותיו. בנוסף יש לזכור שבפרשת 4000 יש את מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, הוא אדם שלא נחשד בפלילים ועדותו המשמעותית מתקבלת במשטרה כשל אזרח הגון מן השורה". 

בנוסף ציין פלג: "אנחנו כל הזמן מקבלים רמזים שניר חפץ תרם תרומה מאוד משמעותית לחקירת תיק 2000 וכעת אנחנו מצפים לחקירה של נוני מוזס וגם של ח"כ איתן כבל".
כשנשאל כיצד ייתכן שעדי המדינה סיפקו כל כך הרבה הקלטות בחקירה השיב: "הקלטות של שיחות הן דבר שכיח. הרושם שלי הוא שכל אחד מהמקליטים הבין שהוא הולך על סף תהום ונגרר להתנהלות פלילית ולכן הכין לעצמו תוכנית מגירה ליום בו החוקרים ידפקו בדלת".

עריכה: איתמר זיגלמן