חבר הכנסת יהודה גליק הודיע אמש שיפתח בשביתת רעב החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד ששר האוצר, משה כחלון, ישווה את המס על הטבק לגלגול למס על סיגריות, כפי שדורשים ארגוני הבריאות. החלטה זו של גליק נובעת מסירובו העיקש של השר, במשך שלוש שנים, להעלות את המס. בריאיון ב-103FM, הסביר חבר הכנסת את הצעד הקיצוני.



"אנחנו יודעים שהרפואה המונעת היא הכי טובה בעולם. 8,000 בני אדם נהרגים מידי שעה כתוצאה מעישון. אדם שמעשן נשאב למערבולת, הוא מתחיל ואז נלכד ולא יכול להפסיק. שוק העישון מציע הצעה מפתה למדי. במקום לשלם על חבילת סיגריות 37 שקלים, ניתן לרכוש טבק לגלגול בכמות זהה לחבילת סיגריות ב-12 שקלים".

שביתת רעב היא מעין סחטנות לא ראויה
"אתה צודק בדבריך, אכן ניסיתי לפעול בדרכים אחרות אך ללא הצלחה. שר האוצר משה כחלון מסרב לקיום דיון בנושא. ועדת המאבק נגד הסמים של הכנסת זימנה את המנכ"ל של משרד האוצר, ביקשה דיון ואחרי חצי שנה אפילו לא קיבלו תאריך לדיון. שר הבריאות פנה לשר האוצר להעלות את המס, מבקר המדינה קבע זאת, ועדת הכספים קבעה וכלום לא קורה".

"עישון הוא הדבר שהכי מפתה ילדים וזה הורג אותי. ילדים קונים סיגריות במכולת במקום לקנות חטיפים. אני נחוש לנצח את הדבר הזה, לא יכול להיות שאדם מסיבות פוליטיות מסרב לייקר את הטבק לגלגול. הדבר הכי יעיל במלחמה נגד העישון הוא המיסוי. לא מפריע לי שאנשים מעשנים- אני רוצה להגן על הילדים שלנו".