השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה הערב (שלישי) לראשי חברת טוויטר, בדרישה לסגור את החשבונות המשויכים לארגוני טרור, כדוגמת חמאס, הג'יהאד האסלאמי וחיזבאללה. "לא ייתכן שארגונים הקוראים לרצח חפים מפשע יוכלו לנהל חשבון טוויטר באופן גלוי", טען ארדן במכתב שכתב למנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, וליו"ר החברה אומיד קורדיסטאני. המכתב נשלח במסגרת הכנס הבינלאומי למאבק בטרור, המתקיים ביוזמתו של ארדן, לשרי ביטחון הפנים מהעולם.



"אני דורש שתסגרו באופן מידי את חשבונות הטוויטר של ארגוני הטרור, וכן של המנהיגים שלהם ושל הדוברים שלהם. אם לא תעשו זאת, ייתכן שנאלץ לפתוח בצעדים משפטיים ובהליכים פליליים נגד טוויטר, וזאת בהתאם לחוק הישראלי הקיים, ולחקיקה שנמצאת בשלבים מתקדמים, המטילה אחריות על חברות אינטרנט שמאפשרות הפצת תוכן טרוריסטי", כך כתב ארדן במכתבו. 

בהמשך המכתב הוסיף השר כי בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, טוויטר סירבה במקרים רבים לבקשות של הרשויות בישראל להסיר תוכן של ארגוני טרור, וחשבונות המפרסמים תכנים התומכים בביצוע פיגועי טרור. "כתוצאה מכך, ארגוני הטרור מרחיבים את היקף פעילותם בטוויטר, במטרה להפיץ את התעמולה שלהם. אחת הדוגמאות לכך היא ארגון חמאס: שמפעיל חשבון טוויטר רשמי מאז מרץ 2015".

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי. צילום: רויטרס
 
לסיום, כתב ארדן במכתב כי "הגיע הזמן שהרשתות החברתיות הגדולות יישאו באחריותן לתכנים שהן מפיצות, אם חברות כמו טוויטר לא ייענו לדרישה שלנו, ייתכן שנפתח נגדם בהליכים פליליים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף לדרישה שלנו לבלום את הפצת ההסתה דרך הרשתות החברתיות".

הכנס, שיימשך עד ליום חמישי השבוע, מתקיים בשיתוף פעולה עם השרה האמריקאית לביטחון המולדת, קירסטן נילסן, ובמעמד שרי ביטחון פנים מ-19 מדינות שונות בעולם. מטרת הכנס הנה לשפר את התמודדות המדינות המשתתפות במאבק נגד הטרור, ולחזק את מעמדה של ישראל בעולם כמובילה בתחומים אלו.