בסביבתו של שר התקשורת איוב קרא אומרים כי הוא מתנגד נחרצות לאיחוד הערוצים הצפוי בין רשת 13 לערוץ 10. מטעמו של קרא נמסר מוקדם יותר כי "עמדת שר התקשורת עקרונית היא שריבוי ערוצים מסחריים ותחרות בריאה הם הבשורה של שוק התקשורת שהשר מוביל בשנה האחרונה. יחד עם זאת השר לא ייתן שיסגרו ערוצים - כפי שהציל את ערוץ 20 השר יסייע לכל ערוץ במצוקה. השר ימתין לעמדות המקצועיות והבדיקות של מועצת ההגבלים העסקיים ומועצת הרשות השניה ואז יקבל החלטה".



בעלי המניות של ערוץ "רשת 13" ובעלי המניות של "ערוץ 10" פנו אל הממונה על ההגבלים העסקיים במזכר הבנות חתום בבקשה לאחד כוחות. על פי הגורמים, המיזוג של רשת המפיקה פורמטים וריאליטי וערוץ 10 המתמחה באקטואליה ודוקומנטרי, לטענתם יביא "לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר".
על פי המזכר, השליטה בחברה החדשה תהיה של בעלי המניות של "רשת". ל"מעריב אונליין" נודע כי יושב ראש הדירקטוריון יהיה יוסי רוזן והמנכ"ל יהיה אבי צבי. איוש המשרות בו ייקבע לאחר אישור הממונה, מתוך האנשים העובדים בשני הערוצים, "מתוך כוונה משותפת של הצדדים לשמר את כוח האדם האיכותי של שני הערוצים, ובהתחשב בתחומי ההתמחות המשלימים של שתי החברות".

צילום מסך


אנשים רבים בתעשייה טענו כבר מלכתחילה כי בישראל אין מקום לשלושה ערוצים, וכי עוגת הפרסום, שגם ככה מצטמצמת בטלוויזיה, לא תוכל להכיל שלושה ערוצים, דבר שיפגע בהם כלכלית, כפי שקרה. החודשים האחרונים כפי שהיה לפני הפיצול, הזכיינית "קשת" הייתה זו שהובילה לרוב בטבלאות הרייטינג, מה שהותיר את המתחרות עם רווחים נמוכים יותר מפרסום.
 
מיום פיצול ערוץ 2, לערוצים "רשת 13" ו"קשת 12" צופי הטלוויזיה התחלקו בין שלושה שחקנים. ל"מעריב אונליין" נודע בחודש מרץ האחרון כי ערוץ עשר החל להפסיד כספים בתקופה האחרונה, ובכך הפך להיות תלוי בהזרמות הכספים מקבוצת RGE, אשר נמצאת בבעלות לן בלווטניק, אביב גלעדי ואודי רקנאטי. הקבוצה התנתה את הבקשה של הערוץ בדרישה להתייעלות, ובעקבות כך, דירקטוריון ערוץ 10 הזמין עבודה כלכלית ממכון חיצוני שהמליץ על קיצוץ של מיליוני שקלים בשנה, שמשמעתו היא כמובן פיטורי עוברים נרחבים.
 
בעקבות המצב החדש בשוק הטלוויזיה, גברו הקולות בתעשייה הקוראים למיזוג של גופים בענף, שלטענתם לא יכול מבחינה מבנית להתנהל במציאות תלת ערוצית. כזכור, במאי 2017 רשת וערוץ עשר אף פנו לרשות ההגבלים בבקשה לבדוק אפשרות של מיזוג הגופים, מהלך שלא הבשיל בסופו של דבר. בעבר קיימו גם רשת וקשת מגעים למיזוג ביניהן, הן ערכו בדיקה ראשונית בנושא ברשות ההגבלים - אך המגעים בין הצדדים לא הגיעו לכדי מיזוג.