"הוא הצליח להפיל ברשותו רבים וטובים", כך אמרה חברת הכנסת לשעבר אסתר סלמוביץ, שהייתה חברה במפלגת "צומת", לצדו של השר לשעבר גונן שגב, החשוד ברשמת ריגול נגד ישראל. סלמוביץ התראיינה בתכניתה של אילה חסון ב-103FM וסיפרה על התנהלותו של שגב, ועל החשדות שהתעוררו בה לגביו באותם ימים: "כבר אז ידעתי עליו דברים, והתרחקתי ממנו" 


"היינו במפלגה יחד עם רפול, בתקופת טרום הסכמי אוסלו" סיפרה סלמוביץ', "היינו שלושה חברי כנסת שהתפלגו ממפלגת צומת והקימו סיעה בשם "ייעוד". שגב היה מבורך בכישרונות, והוא הצטייר כאדם עם קסם אישי רב מאוד, אפילו רבין צירף אותו לממשלה. אך למרות הקסם שלו אני התחלתי לגלות את פניו האמתיות כבר במפלגת "ייעוד". לצערי, לא היה מי שיקשיב לי". 

"באותה תקופה הוא התמנה לממשלת אוסלו, ואני נשארתי באופוזיציה. כשהוא התמנה כשר הוא רצה להאדיר את כוחו במפלגה וביצע מעשים שלא יעשו, כמו תשלום מכספי המפלגה מבלי שידענו זאת", הסיפה חברת הכנסת לשעבר, "תבענו אותו על מעשיו ובית המשפט, שראה את כל המסמכים, החליט שהוא לא מעוניין להתערב בענייני פנים של המפלגה. כיוון שבאותה תקופה הוא היה חלק ממשלת אוסלו העדיפו להעלים עין, וכך הוא היה חסין מביקורות. אף אחד לא עשה שום דבר בנושא". 


לסיום סיפרה סלמוביץ כי "עבדתי אתו כמה שנים, אך בעוד שהוא בקושי ישב על כיסא חבר הכנסת, הוא כבר רצה להיות שר. הייתה לאיש תאבת בצע לשלטון. רק בגלל הקסם שלו הוא הצליח להפיל ברשתו רבים וטובים". 
 



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן