ישראל קיבלה אור ירוק מרוסיה לתקיפת המיליציות השיעיות העיראקיות המזוהות עם איראן ונלחמות לצדה בסוריה, כך דיווח היום (שלישי) העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה". גוף התקשורת ציטט מקורות ישראלים, שאמרו כי במקביל להסכמת מוסקבה לחיפוי האווירי לטהרן ולמיליציות המזוהות עמה במזרח סוריה, ישראל תקפה בלילה שבין ראשון לשני בדיר א-זור מיליציית "חיזבאללה עיראק", המזוהה עם איראן ונלחמת לצד משטרו של בשאר אסד. במתקפה נהרגו לפחות 52 לוחמים.



תקיפה בסוריה

דמשק וגם "אל-חאשד א-שאעבי" העיראקי הפנו אצבע מאשימה כלפי וושינגטון, אולם מקורות בפנטגון אמרו כי ישראל היא שתקפה במזרח סוריה במטרה להעביר מסר כפול, לפיו הצהרותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בנושא יציאת הכוחות האיראנים מסוריה, אינן סתם הצהרות.



לפי האמריקאים, מטרת הפעולה הייתה לסמן שישראל תפעל כדי להשיג מטרה זו. כמו כן, הם ציינו כי בישראל רצו להראות כי ההסכמה של איראן על "הסכם הדרון", לפיו כוחותיה והמיליציות המזוהות עמה ייצאו מהגבול עם ירדן וישראל, לא מעניקה לה חסינות בשאר האזורים בסוריה.



מקורות ישראלים אמרו לעיתון הכווייתי כי המתקפה הישראלית קיבלה לא רק אור ירוק מארצות הברית אלא גם מרוסיה, שרואה בכוחות האיראניים כגורם הפוגע במטרות שלה בסוריה. המקורות הדגישו כי הדרך של איראן לים התיכון לא תהיה סלולה.



בתוך כך, בהודעה רשמית שהוציא היום ארגון "גדודי חיזבאללה עיראק" הפועל בסוריה, הוא הטיל את האחריות להרג לוחמיו על ישראל וארצות הברית, במטרה "להשאיר את ארגון דאעש הטרוריסטי כציפורני חתול מורעלים, בגופה של האומה האסלאמית", כלשונו.



הארגון כינה את המתקפה "פשע מתועב שיפתח מחדש את העימות עם ישראל וארצות הברית", תוך שהוא מדגיש כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת ישראל נתניהו "ידעו היטב מה המטרות שהותקפו". הארגון הדגיש כי "מתקפה זו לא תישאר ללא תגובה".