מינויו הצפוי של ח"כ יצחק בוז'י הרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית פותח כעת קרב ירושה על תפקיד ראש האופוזיציה שבו הוא מחזיק. יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני רואה עצמה כמועמדת טבעית להחליף את הרצוג כראשת האופוזיציה. יו"ר האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי המעוגן בחוק, והוא נחשב לאחד מסמלי השלטון לצד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ונשיא בית המשפט העליון.



התפקיד מקנה ליו"ר האופוזיציה לשכה גדולה, רכב שרד, אבטחה של השב"כ, זכות לנאום בכל אירוע ממלכתי לאחר ראש הממשלה וכן עדכונים מדיניים וביטחוניים חודשיים מראש הממשלה.  לתפקיד נבחר נציג הסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה שעליו הודיעה אותה סיעה ליושב ראש הכנסת, אלא אם כן הודיעו ליושב ראש הכנסת בכתב, בכל עת, יותר ממחצית חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה, על חבר כנסת אחר מביניהם. לבני היא מועמדת מובילה לרשת את הרצוג בזכות מעמדה בארץ ובעולם, ניסיונה הפרלמנטרי והמיניסטריאלי העשיר אבל גם בתוקף ההסכם הקואליציוני שנחתם בשעתו בין לבני להרצוג.

במפלגת התנועה טוענים כי על פי אותו הסכם כל התפקידים הבכירים שלהם ימונו בכירי המחנה הציוני ייעשו ברוטציה בין העבודה לתנועה. כעת, משהרצוג ימונה לראשות הסוכנות ויפרוש מהכנסת אומרים בתנועה שההבנות שהושגו בשעתו מחייבם את מינויה של לבני לתפקיד. עם זאת לא ברור מה תהיה עמדתו של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שטרם סיכם עם לבני לגבי המשך השותפות עם התנועה. הוויכוח ביניהם הוא כמה שריונים ינתנו לנציגי התנועה ברשימת המחנה הציוני לכנסת הבאה. 

היחסים בין לבני לגבאי נעשו מתוחים בתקופה האחרונה ולבני אף הזמינה סקרים כדי לבחון את האפשרות לריצה נפרדת. אם בסוף "תתפרק החבילה", תוהים במפלגת העבודה האם גבאי ירצה להעניק ללבני על מגש של כסף תפקיד רב חשיפה וכיבודים כמו ראשת האופוזיציה. בעבודה הזכירו היום את ח"כ שלי יחימוביץ כמועמדת אפשרית לתפקיד ראש האופוזיציה במקום הרצוג. לגבאי, הטרוד עד מעל הראש בבעיות פנימיות בתוך מפלגתו, יש זמן עד ל-1 באוגוסט כדי לבחור במחליף להרצוג. 
אגב את מקומו של הרצוג ברשימת המחנה הציוני בכנסת יתפוס רוברט טיבייב, שכיהן בעבר כח"כ מטעם קדימה.