ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של וחתנו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר כי הוא "מוכן לעבוד" עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כך דווח הלילה (ראשון) בעיתון הפלסטיני "אל קודס". קושנר, שנשוי לבתו של טראמפ איוונקה, שלח בראיון מסר ישיר לעם הפלסטיני: "מגיע לכם עתיד טוב, עכשיו זה הזמן עבור הישראלים והפלסטינים לחזק את הנהגותיהם ולמקד אותן מחדש. לעודד אותן להיפתח לפתרון ולא לפחד לנסות".



הראיון התפרסם לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם קושנר, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארצות ברית בישראל דיוויד פרידמן, על מנת לדון בתוכנית השלום של הנשיא טראמפ. קושנר אמר כי הוא לא רוצה לדבר על פרטי תוכנית השלום, אך אמר כי היא תהיה מוכנה בקרוב. "אם הנשיא עבאס מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן, אז אנחנו מוכנים להשתתף בדיון, אך אם זה לא המצב, אנחנו נחשוף את תוכנית השלום לציבור", אמר יועצו של הנשיא האמריקאי.



בכיר הבית הלבן הדגיש בראיון את התועלת הכלכלית שתבוא לכלכלה הפלסטינית כתוצאה מהסכם: "אני מאמין שעל מנת להגיע להסכם, שני הצדדים ירוויחו יותר משהם נותנים, ושני הצדדים ירגישו בטוחים כי החיים של העמים שלהם עשורים קדימה מהיום יהיו טובים ביותר בגלל הוויתורים שהם מציעים". עם זאת, קושנר הוסיף: "אני מטיל ספק ביכולת או ברצון של יו"ר הרשות הפלסטינית לסיים את העסקה. הוא אומר כי הוא מחויב לשלום ואין לי סיבה לא להאמין לו, אך הוא חוזר על אותן נקודות כבר 25 שנה. שלום לא הושג בתקופה הזו".



בהתייחס למצב בעזה, קושנר אמר: "מה שקורה בעזה עצוב מאוד. המצב החל לפני שהנשיא טראמפ עלה לשלטון, אך עלינו לנסות לשפר אותו. רמת הייאוש חושפת את התרחיש הגרוע ביותר שיכול לקרות כאשר דברים נותרים ללא פתרון". הוא הוסיף כי תושבי עזה הם "בני ערובה של הנהגה גרועה" שאינה מוכנה ליצור מגעים עם הקהילה הבינלאומית.