הנסיך וויליאם יגיע היום אחר הצהריים לישראל. הנסיך יהיה הנציג הראשון של בית המלוכה הבריטי המגיע לביקור רשמי בארץ. את הביקור עצמו יחל וויליאם ביום שלישי, ותחנתו הראשונה תהיה מוזיאון יד ושם בירושלים. הנסיך יסייר במוזיאון וייפגש עם שני ניצולי שואה שהגיעו לבריטניה כילדים מגרמניה, ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה, במה שזכה לכינוי "קינדר־טרנספורט".



עם זאת, ביד ושם הופתעו לשמוע שהנסיך לא יבקר את העץ שסבו נטע במקום לזכר סבתא רבתא של וויליאם, הנסיכה אליס, חסידת אומות עולם, שהצילה יהודים בתקופת השואה ביוון. הסיבה, כפי הנראה, היא שהנסיך מעדיף לבקר בקברה של הנסיכה אליס בהר הזיתים, בירושלים המזרחית, המכונה על ידי ארמון בקינגהם "השטחים הכבושים". מקור ב"יד ושם" אמר ל"מעריב": "לא האמנו שהנסיך יגיע עד יד ושם ובכוונה לא ילך לעץ שנטע סבו לרגל הכרזתה של סבתא רבתא, הנסיכה אליס, כחסידת אומות העולם. וכל זה בשביל לא להרגיז את הערבים?".



תגובת שגרירות בריטניה: "הביקור הראשון של הדוכס בישראל בבוקר ה־26.6 יהיה ביד ושם. הוד מלכותו יסייר קצרות במוזיאון לפני שייפגש עם ניצול שואה, שבריטניה הצילה. לאחר מכן יסייר הוד מלכותו בהיכל השמות ויחתום בספר האורחים. את הדוכס ילווה הרב היהודי הראשי של בריטניה".



לאחר ביקורו ביד ושם יגיע הנסיך למעון הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים וייפגש עימו כשעה. כזכור ראש הממשלה מתח ביקורת על בית המלוכה הבריטי, שכינה את מזרח ירושלים "שטחים פלסטינים כבושים", ואמר: "על כל מדינות העולם להבין שירושלים היא בירת הנצח של ישראל".



הנסיך וויליאם נוחת בירדן. צילום: רויטרס



לאחר הפגישה עם נתניהו ייפגש וויליאם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בשעות אחר הצהריים יעשה הנסיך את דרכו ליפו, כדי לקחת חלק במשחק כדורגל שארגנו הארגונים "שער שוויון" ו"מרכז פרס לשלום", ובו ישחקו ילדים יהודים וערבים. מאוחר יותר הוא ייקח חלק באירוע שמארגנת עיריית תל אביב. בערב תיערך עבורו קבלת פנים ברמת גן, בבית שגריר בריטניה בישראל.



ביום רביעי בבוקר צפוי הנסיך לערוך ביקור בעיר העתיקה של ירושלים. פרטי הביקור נשמרו חסויים מטעמי ביטחון, אך מעריכים כי הוא יבקש להגיע גם לכותל המערבי. לאחר מכן ישוב לתל אביב להשתתף במגוון אירועים, שחלקם נותרו חסויים, אך הוגדרו כאירועים שבהם: "יפגוש הנסיך את הקהל הישראלי". לאחר הביקור בישראל צפוי הנסיך לבקר ברמאללה ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם בכירים פלסטינים. ביום חמישי ימריא הנסיך מישראל.



תגובת יד ושם: "הנסיך וויליאם יבקר ביד ושם ביום שלישי בבוקר. במהלך הביקור יסייר במוזיאון לתולדות השואה, ביד לילד, ייפגש עם שני ניצולי שואה וישתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור. הצטערנו שהנסיך לא יפקוד את העץ של הסבתא רבתא שלו ביד ושם, שסבו נטע ביד ושם כשהוכרה כחסידת אומות עולם ב1994. אנחנו מקווים שיתייחס לכך בדברים שיכתוב בספר האורחים שלנו. הנרי פונר, אחד הניצולים ממלחמת העולם השנייה ייפגש עם הנסיך ביום שלישי, במוזיאון לתולדות האמנות יד ושם. הנרי פונר היה אחד מילדי הקינדרטרנספורט, שנשלח לבריטניה ערב המלחמה וכך בעצם ניצל. "יד ושם" הוציאו את ספרו של פונר בהוצאת יד ושם, והוא יעניק לנסיך את הספר בפגישתם. ביקור בקבר סבתו אינו משהו שקשור ליד ושם אלא לשגרירות בריטניה".