הנסיך וויליאם נחת הערב (שני) בישראל. הנסיך, שהתקבל בנתב"ג לאחר שנחת מירדן, על ידי שר התיירות יריב לוין, הוא הנציג הראשון של בית המלוכה הבריטי המגיע לביקור רשמי בארץ. לאחר נחיתתו, השר לוין בירך את הנסיך ואמר לו כי הוא הוא הגיע בזמן מצוין לארץ הקודש, ושהביקור בוודאי יביא לנבחרת אנגליה הצלחה בטורניר הגביע העולמי.

את הביקור עצמו יחל וויליאם ביום שלישי, ותחנתו הראשונה תהיה מוזיאון יד ושם בירושלים. הנסיך יסייר במוזיאון וייפגש עם שני ניצולי שואה שהגיעו לבריטניה כילדים מגרמניה, ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה, במה שזכה לכינוי "קינדר־טרנספורט". 

הנסיך וויליאם והשר לוין בנתב"ג
לאחר ביקורו ביד ושם יגיע הנסיך למעון הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים וייפגש עימו כשעה. כזכור ראש הממשלה מתח ביקורת על בית המלוכה הבריטי, שכינה את מזרח ירושלים "שטחים פלסטינים כבושים", ואמר: "על כל מדינות העולם להבין שירושלים היא בירת הנצח של ישראל".
לאחר הפגישה עם נתניהו ייפגש וויליאם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בשעות אחר הצהריים יעשה הנסיך את דרכו ליפו, כדי לקחת חלק במשחק כדורגל שארגנו הארגונים "שער שוויון" ו"מרכז פרס לשלום", ובו ישחקו ילדים יהודים וערבים. מאוחר יותר הוא ייקח חלק באירוע שמארגנת עיריית תל אביב. בערב תיערך עבורו קבלת פנים ברמת גן, בבית שגריר בריטניה בישראל.

וויליאם בירדן. צילום: רויטרס
 
ביום רביעי בבוקר צפוי הנסיך לערוך ביקור בעיר העתיקה של ירושלים. פרטי הביקור נשמרו חסויים מטעמי ביטחון, אך מעריכים כי הוא יבקש להגיע גם לכותל המערבי. לאחר מכן ישוב לתל אביב להשתתף במגוון אירועים, שחלקם נותרו חסויים, אך הוגדרו כאירועים שבהם: "יפגוש הנסיך את הקהל הישראלי". לאחר הביקור בישראל צפוי הנסיך לבקר ברמאללה ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם בכירים פלסטינים. ביום חמישי ימריא הנסיך מישראל.