הפרשנית המדינית של חברת "החדשות", דנה ויס, דיווחה הערב (שני) לראשונה על מהלך דרמטי שבו ישראל מאפשרת לעזה להרים את הראש מעל המים: הקמת רציף ימי לעזה על חופי קפריסין. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיכם עקרונית על המהלך עם נשיא קפריסין בסוף השבוע תוך כוונה לפעול מהר. 
 
על פי הפרסום, בתוך שבועיים יוקמו צוותי עבודה, ובתוך שלושה חודשים תוצג התוכנית להקמת הרציף הימי הייעודי לטובת עזה בקפריסין, שיכלול מנגנון פיקוח ישראלי על מנת שחמאס לא ינצל את הפתח הזה כדי להבריח חומרי לחימה ואמצעי טרור.
במקביל, ישראל תסייע לאמריקאים שלוקחים עכשיו את הובלה על השיקום ההומניטרי בעזה ומתכוונים להזרים כסף גדול שעשוי לשפר באופן דרמטי את איכות החיים שם. אולם, חבילת ההטבות הזו תגיע עם תג מחיר ברור: החזרת החיילים ושחרור הישראלים שנמצאים בידי חמאס.

מהלך דרמטי ברצועה. ליברמן. צילום: אבשלום ששוני
מהלך דרמטי ברצועה. ליברמן. צילום: אבשלום ששוני

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב ל"החדשות" בנושא: "ברגע שכל הפרטים יהיו סגורים בבחינת 'נצור ודרוך' אנחנו נפנה באופן ישיר לציבור בעזה, מעל ראשו של החמאס נשים את חבילת ההטבות על השולחן בגלוי ונבהיר להם - זה אפשרי, זה המחיר, "טייק איט או לייב איט". בשורה התחתונה ישראל מנסה להעביר את הלחץ ממנה אל הנהגת החמאס שיצטרך להסביר לציבור שלו ולמדינות הערביות למה הוא זה שמונע את שיקום הרצועה.