כתב המשפט של חברת "החדשות", גיא פלג, חשף הערב (שני) חלק נוסף מתמלולי הקלטות ניר חפץ, דאז יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, עם יוסי שטראוס, חשב משרד ראש הממשלה בשעתו. בהקלטות נשמעים השניים משוחחים בין היתר על כך שאשת רה"מ שרה נתניהו מאלצת עובדים לשלם

 מכיסם על דברים שהם קונים עבורה. עוד נשמעים השניים משוחחים על ניפוח הוצאות של רה"מ ורעייתו, כשבין היתר דובר על חשבון של 6,000 דולר על מיני בר למשך יומיים או שלושה. 
 
שטראוס: ניר תשמע, אתה נראה לי הבן-אדם הרציונלי היחידי בסביבה הארגונית הזו. יש כאן את עזרא סיידוף, הוא רוצה לרצות אותם. הוא יוצר משברים ופותר אותם. יש כאלה אנשים בכל סביבה שזאת שיטת העבודה שלהם. איך הוא עושה את זה? הוא הולך לנתן אשל, שלא משנה מה דעתי עליו אבל לא נוחה, בלשון המעטה.
 

חפץ: בוא, אני אתן לך את הדברים על השולחן. נתן אשל, כל דבר שהוא אומר לי להגיד לתקשורת, אני בודק אותו אלף פעם. הוא פשוט משקר בלי שום בעיה. 
 
שטראוס: אני אספר לך את כל הסיטואציה. בא עזרא סיידוף לנתן אשל וממש נוגע להם בנימים הכי פרימיטיביים והכי דקים. הוא אומר, זה היה ככה וזה היה ככה וההוא היה ככה, ויוסי שטראוס לא מאשר את זה ולא מאשר את זה, והוא יוצר משברים ופותר אותם, ועל ידי כך הוא מאדיר את שמו. הוא יוצר מתחים סביב ראש הממשלה, והוא פקיד שדוחף את המשפחה להוצאות, שאם הוא לא היה מעלה – זה לא היה קורה.

ניר חפץ בהארכת מעצר. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ בהארכת מעצר. צילום: אבשלום ששוני

 
חפץ: מוכר לי הכול. לא חידשת לי כלום. 
 
שטראוס: אני בשנה וחצי האחרונות אמרתי לו, תשמע עזרא אין לי עניין לבוא מול ביבי ישירות. מול שרה ישירות. לך אתה לפרונט, אני מאחורה, אני אגבה אותך. עד שבחודש וחצי האחרונים הבנתי שהוא עושה לי נזק ענק. 
 
חפץ: מטורף.
 
שטראוס: מוטרף.

חפץ: מה שקורה זה שיש היפוך מציאות: האנשים הטובים ששומרים עליהם זה שלומית (פרגו-ברנע, היועצת המשפטית), ואתה והם מציגים אתכם הפוך. שמו אותך פה על הקופה של משרד ראש הממשלה, אתה צריך לשמור עליה לפי הכללים. לעשות את שלך ביושר... לא למצמץ.
שטראוס: יש כאן כמה דברים נורא נורא מוזרים בעיניי. גברת נתניהו למשל נמצאת בארצות הברית, נתתי לעזרא כסף מזומן. אמרתי לו, איפה הכסף? הוא רק למטרה אחת. אם ראש הממשלה ורעייתו במסגרת הביקור בחו"ל הולכים למסעדה ואוכלים – רק אז תשלם עם הכסף הזה. זה הכול. אתה לא קונה כריות ואתה לא קונה סדינים ואתה לא קונה מתנות, שום דבר. 
 
חפץ: כמה כסף נתת לו?
 
שטראוס: אני נותן לו כל פעם סכום שמספיק לו, 1,500–2,000 דולר. אגב, כשראש הממשלה היה במוסקבה קיבלנו רק על המיניבר, על איזה יומיים או שלושה, 6,000 דולר. 
 
חפץ: אבל זה בסדר, מותר לו, לא?
 
שטראוס: כן. נכון שמותר לו, אבל צריכים גם איזושהי סבירות מסוימת. 


 
חפץ: קיבלת חשבון של כריות?
 
שטראוס: לא, היא קנתה פה תבלינים וכל מיני דברים כאלה, ונורא כעסתי על עזרא.
חפץ: יוסי, אתה 
חפץ: יוסי, אתה חייב לקחת בחשבון, החיים הם לא תמיד בחירה בין אלטרנטיבה טובה לרעה, אלא בין רעה לפחות רעה. אתה צריך להניח, עכשיו, שיש סיכוי מאוד מאוד מאוד גבוה, להערכתי 95%, שהסיפורים האלה ייגמרו כמו שעזרא היה איתו פעם קודמת (במשטרה). אתה תשב ותצטרך לתת תשובות. לכן, מהרגע שאתה יוצא מהחדר הזה אתה מתכונן ליום הזה. תתעד את הפעילות שלך, כי אתה אדם ישר. אסור בשום פנים שאתה תמצא את עצמך לא מוכן. הם ינסו להפיל עליך דברים ואולי קצת על שלומית (פרגו-ברנע). יש לך את המשפחה שלך, את הבריאות שלך ואת השם שלך. אל תאבד אותם. 
 
שטראוס: עד כדי כך? 
 
חפץ: יש הרבה דברים שאתה יודע ואני לא, אבל יש גם דברים שאני יודע אבל אתה לא יודע. עכשיו, אתה צריך לחשוב מה תגיד בבוא היום, כי ישאלו אותך וזה ייקח עשרות שעות. אז, יוסי, תחשוב על זה. 

נתן אשל. צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90
נתן אשל. צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90

 
שטראוס: מה אתה אומר על נתן, ניר?
 
חפץ: שתיזהר מאוד.
שטראוס: הדבר החמור ביותר – שאשת ראש הממשלה מאלצת אנשים לשלם מכספם עבור כל מיני דברים. למשל, את העוזר הזה של עזרא סיידוף. באו אליי עם החשבוניות ואמרתי להם: תקשיבו, זאת הפעם האחרונה שאני משלם לך, אתה לא אמור לשלם מכיסך
 
חפץ: זה בטח כמה עשרות שקלים. 
 
שטראוס: כל דבר הם קונים לה, תראה, במיוחד עזרא מפעיל את כל הצוות של המשרד, שזה דבר מטורף בעיניי. והם רצים וקונים לה כל מיני דברים. זה פשוט לא להאמין. זה אנשים שאין להם כסף. מסכנים. 
 
חפץ: זה דברים קטנים לבית.
 
שטראוס: אני לא רוצה להיות שוטר.  
 
חפץ: תראה, יוסי, כשזה יתפרץ, אי-אפשר יהיה לעצור פה את השיטפון, למה? כי כל האנשים האלה ייחקרו, זה יהיה מרוח על כל העיתונים, ואני לא יודע איך זה ייגמר. אם אני הייתי יודע באופן מפורש על משהו שאני יודע שהוא פלילי, אז מיד באותה שנייה אני מתפטר. אבל אני רואה דברים שברור לי שציבורית אני לא יכול להגן עליהם כדובר. אני עוד לא ראיתי משהו שהוא ממש פלילי, אבל אני אומר לך שמחר זה אתה, להבדיל ממני, אתה חותם על מסמכים. שמור על עצמך.
חפץ: יש עוד מישהי שמתנהגת לא בסדר בנושאים האלה. שמה עדנה חלבני (מתאמת הנסיעות במשרד ראש הממשלה). עכשיו, מה שקורה זה שעדנה ועזרא שם, אבל זה בעיקר עדנה כי היא נוסעת, היא משחקת עם החשבונות של המלון. מה זאת אומרת? היא אומרת להם תעלו לי ב-20 דולר את החדר ואז היא בולעת כל מיני הוצאות אחרות. אתה, למשל, לא רואה את הנתונים של הכביסה. אני יודע שיש לה מזוודות כביסה שהיא מביאה מהארץ, אבל זה לא מופיע בחשבונות. סימן שעדנה בולעת את זה. נתן (אשל) בעצמו סיפר לי שהמלון משחק עם המחירים של החדרים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הכל שקרים, כולל שקר המיני בר. בחדרו של ראש הממשלה בדרך כלל אין מיני בר אלא בקבוקי מים וסודה בלבד. חוץ מזה, פעמים רבות חייבו את חדרי כלל המשלחת על חשבון החדר של ראש הממשלה. מעולם לא הייתה הזמנה כזאת של ראש הממשלה ולו הייתה, היא הייתה נבדקת במסרקות ברזל כבר ב-2010. די לקרוא את דבריו של יועץ התקשורת לשעבר כדי להבין עד כמה ההכפשות הללו נגד שרה נתניהו מרושעות ומשוללות יסוד. כך הוא כתב במסרון ששלח לשרה נתניהו ב-5 בנובמבר 2017: 'שרה אהובה, יום הולדת שמח ושתדעי בשנים הקרובות תיקון גדול לעוול הענק והבלתי נתפש שנגרם לך. אני חש שהרווחתי חברה מדהימה ומקווה לחגוג במהרה את הצדק אודותיך כאישה חכמה, רגישה, חזקה ומשכילה, שכל עם ישראל ידע את האמת הזאת'".