הממשלה מתנגדת לכך שהכנסת תקבל החלטה הצהרתית המכירה ברצח העם הארמני, כך התברר הערב (שני) במהלך מגעים שקיימה לשכת יו"ר הכנסת עם משרד החוץ ולשכת רה"מ. כזכור הוחלט לדחות את הבאת הנושא למליאת הכנסת עד לאחר הבחירות לנשיאות טורקיה מחשש שמהלך כזה יסייע לארדואן במערכת הבחירות. בעקבות כך, ההצעה יורדת למעשה מסדר היום. 

את הצעת ההחלטה יזמה יו"ר מרצ חברת הכנסת תמר זנדברג, שעל פי הסיכום המוקדם עמדה לעלות את ההצעה מחר להצבעה במליאת הכנסת. אלא שבמגעים שהתקיימו הערב התברר ללשכת יו"ר הכנסת כי הממשלה לא תתמוך בהצעת ההחלטה ההיסטורית שבה הכנסת מכירה ברצח העם הארמני ובעקבות כך הקואליציה אמורה לגייס רוב כדי להפיל את ההצעה. 

בשל כך, משכה ח"כ זנדברג את ההצעה שעמדה להעלות מחר למליאת הכנסת. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עוד ניסה לקדם הצעה מרוככת יותר, אבל חברת הכנסת זנדברג התנגדה לכך והסירה מסדר היום את ההצעה ולפיכך ההצעה כאמור יורדת מסדר היום.  אדלשטיין ניסה לקדם הצעה לפיה הכנסת תכיר בזוועות שפקדו את העם הארמני, אך לא תשתמש בביטוי רצח עם. יו"ר הכנסת האמין שלנוסח כזה מרוכך יהיה רוב, והוא עדיין יהיה בעל משמעות תקדימית והיסטורית. 

 זנדברג באה הערב בדברים עם ראשי הקהילה הארמנית בישראל כדי ללמוד את עמדתם בנושא. זנדברג, מסרה בעקבות עמדת הממשלה כי היא החליטה כאמור למשוך את הצעת ההחלטה שהיא יזמה להכרה ברצח העם הארמני. "אני לא מוכנה לחתום על הצהרה שהיא פחות מהכרה ברצח עם. לא אהיה שותפה למהלך כזה. אם הם רוצים משהו פחות מהכרה ברצח העם הארמני, שיקדמו מהלך אחר בלעדיי", אמרה זנדברג למעריב אונליין.

יו"ר מרצ אף הסבירה: "בלב כבד אני נאלצת למשוך את ההצעה שהייתה אמורה לעלות מחר להכרה ברצח העם הארמני. לצערי, למרות ההבטחות והתירוצים באשר לבחירות בטורקיה, גם כעת מסרבת הקואליציה לתמוך בהצעה להכרה. החלטה של הכנסת הזאת שלא להכיר ברצח העם גרועה בעייני פי כמה מאשר לא להצביע כעת ולכן אין לי ברירה אלא למשוך בינתיים למועד אחר. הממשלה הזאת חזקה בדיבורים אבל שוב מסתבר שרק פוליטיקה קטנה מובילה אותה. ההצעה להכרה ברצח העם היא צדק היסטורי שמנותק מכל פוליטיקה וצר לי שהקואליציה לא ידעה להתעלות מעל זה״.