ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) להחלטת פולין לתקן את חוק השואה השנוי במחלוקת. בהצהרה לתקשורת אמר ראש הממשלה כי "נפגשתי עם ראש ממשלת פולין בנושא החוק הפולני לא מעט, הקמנו צוות משימה לעניין. הגענו לנוסח מקובל. הקשרים עם פולין חשובים לנו, הם בנויים על יחסי אמון, יש לשתי המדינות אחריות משותפת לשימור השואה. ברור לכל שהשואה היה פשע חסר תקדים, שבוצע על ידי גרמניה הנאצית על היהודים. ממשלת פולין הבינה את משמעות השואה כפרק נורא בהיסטוריה של העם היהודי. עמדנו על משמר האמת וקיימנו את חובתנו העליונה להבטיח את זכר השואה. כך נמשיך לפעול".



ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו מאמינים שיש לקדם מחקר. הסכמנו תמיד שהמונח מחנות מוות פולנים הוא אינו מדויק מבחינה היסטורית. שתי הממשלות מתנגדות לאנטישמיות, שתי הממשלות מתנגדות לאנטי-פולניות. ישראל ופולין קוראות לשיח מכובד".

יוסף צ'חנובר, שניהל את המגעים עם פולין על תיקון החוק, אמר: "רוצה להודות לראש ממשלת ישראל ופולין, על זה שהפקידו בידיי, ובידי חברי יעקב נגל, את המשימה החשובה, להבטיח שלא יהיה חוק, ולא תהיה מגבלה בעולם על השיח של השואה. השיח הזה חייב להיות פתוח ודברי אמת חייבים להישמע. משימה זאת הושגה על ידי ביטול החוק".

ראש המל"ל שלעבר, יעקב נגל, שגם לקח חלק במגעים, אמר כי "בשבילי זאת היתה משימה לאומית, לא פחות. כל הטיפול בנושא רגיש זה נעשה על ידינו בחרדת קודש, בזהירות הנדרשת, וללא כל פשרות. המשימה היתה לבטל את החוק, ולשמר את יחסי האמת בין המדינות. ביחד עם יוסי צ'חנובר ומשרד החוץ, הגענו לתוצאה מאוד טובה, שעמדה בכל הקריטריונים. השואה היא בור שחור ואפל בעם היהודי. עלינו לשמור מכל משמר עליה, ולוודא שישראל תהיה חזקה ועצמאית, כדי שזוועה כזאת לא תחזור שנית".

בתוך כך, בשעות אחר הצהריים חתם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, על שינויים בחוק השואה, שכללו את ביטול עונשי המאסר על אלו שיטענו כי הציבור הפולני היה שותף לפשעי הנאצים. מוקדם יותר, כאמור, הציג הפרלמנט הפולני את השינויים במושב חירום, זאת שעות לאחר שראש הממשלה מתאוש מורבייצקי ביקש לתקן את החוק בן ארבעת החודשים, שהכעיס את ישראל וארה"ב. 

חבר הכנסת איציק שמולי, יוזם החוק הנגדי בכנסת לחוק הפולני, אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "זהו ניסיון מביך של רה"מ לקחת חוק בזוי שהיה ונותר חוק הכחשת שואה ולהציג את ריכוכו כהישג. עדיין, האשמת פולנים בשותפות לפשע נגד יהודים תיחשב לעבירה שתגרור ענישה אזרחית במקום פלילית. להביע קורת רוח על כך זוהי ממש רמיסת המחויבות שלנו לזכרם של הנספים ולכבודם של הניצולים. העולם צריך לדעת ולזכור ואם ממשלת ישראל מתפשרת על כך ומוכנה להכיל את הניסיונות הבזויים לשכתב את ההיסטוריה זה דבר חמור ומביש".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין שהובילה את המאבק הפרלמנטרי בעניין החוק הפולני מסרה בתגובה: ״"לחקיקה עצמה ולתגובת ממשלת פולין יש משמעויות מרחיקות לכת על העולם כולו. לא היתה דרך אחרת מלבד ביטול הסעיפים שכללו אחריות פלילית למי שיכרוך את זכר השואה יחד עם הפולנים, העובדה שהתרחשה על אדמתם ולא מעט בסיועם של פולנים. כשצעדתי השנה במצעד החיים ושמעתי את הסיפורים אודות פשעי פולנים, קיוויתי לשמוע לפחות על ביטול החוק מראש הממשלה מורבייצקי. אולם זה הגיע עכשיו, ורק באופן חלקי. מה שעשוי להספיק ברמת היחסים הדיפלומטיים לא בהכרח מספק ברמה ההיסטורית וחייב להיות כרוך במעשים נוספים מצד הממשלה הפולנית על מנת לבנות את האמון מחדש״.