יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, תקף הבוקר (ראשון) את מינויו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ליו"ר הסוכנות היהודית. אמסלם כינה את הרצוג "חוצפן" והאשים אותו בהתנהלות לא מכובדת בהליך מינויו לתפקיד. "מפלגת העבודה חזרה לשיטות מפא"י. הרצוג היה צריך להפנות את הפונים אליו אל הליכוד כשהציעו לו את התפקיד. אני שונא את הפוליטיקה בגלל אנשים מהסוג הזה. אין מילה ואין כבוד. בוז'י הרצוג חוצפן", אמר אמסלם בראיון לכאן ב'.



לפני כשבוע וחצי דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניסה לעצור את ועדת התפוצות בסוכנות היהודית מלהמליץ על הרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות, אחד המוסדות הציוניים החשובים בעולם. למרות שהוועדה כבר הודיעה להרצוג על כוונתה להמליץ עליו לתפקיד, מספר שעות מאוחר יותר קיבלה הוועדה בקשה מצד לשכת ראש הממשלה לבחון גם את מועמדותו של שר האנרגיה יובל שטייניץ, מועמדו של נתניהו. 
על פי תקנון הסוכנות, שתוקן לפני כעשור, ועדת התפוצות היא זו שממליצה על היו"ר הבא. יחד עם זאת, התקנון גם קובע כי הוועדה תציג לראש הממשלה את המועמד ותקבל את ברכתו. נתניהו, כך על פי גורמים המעורים בפרטים, ביקש שמועמדותו של שטייניץ תיבחן, והשר התראיין בפני הוועדה, שבסופו של דבר בחרה בהרצוג לתפקיד.
 

הרצוג לאחר בחירתו עם שרנסקי
הרצוג לאחר בחירתו עם שרנסקי



יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, הגיב בטוויטר לדבריו של אמסלם: "יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, לא הכל פוליטיקה! הרצוג המתאים ביותר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית ומי שמבין בתחום יודע שזו האמת".



כזכור, חבר הנאמנים של הסוכנות בחר לפני שבוע פה אחד בח"כ הרצוג לתפקיד יושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית, במקום נתן שרנסקי המסיים קדנציה בת תשע שנים. הרצוג יכנס לתפקידו החדש ב-1 באוגוסט הקרוב. במקומו יכנס לכנסת ברשימת המחנה הציוני ח"כ לשעבר רוברט טיבייב. 

בנאום הבכורה שהרצוג נשא בפני חבר הנאמנים של הסוכנות, לאחר בחירתו, הוא אמר: "יהודי הוא יהודי הוא יהודי, לא משנה מה הזרם אליו הוא משתייך או מה סוג הכיפה שיש לו או אין לו על הראש". הוא גם הדגיש כי ישתף פעולה עם הממשלה.