בצל עימותים סוערים במליאה, שבמרכזם עמד הח"כ ג'מאל זחאלקה, אישרה הערב (שני) הכנסת את החוק לקיזוז משכורות מחבלים בקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר ש-87 חברי כנסת תמכו בהצעה, בעוד ש-15 בלבד התנגדו לה. שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הבטחנו לעצור את חגיגת משכורות המחבלים וקיימנו. עכשיו זה סופי. כל שקל שאבו מאזן ישלם למחבלים ורוצחים יקוזז אוטומטית מתקציב הרשות הפלסטינית. מלחמה אפקטיבית בטרור עוברת גם דרך הכיס, של המחבלים של משפחותיהם ושל אבו מאזן".



מוקדם יותר התבטא ח"כ ג'מאל זחאלקה בחריפות במהלך הדיון על החוק, ואמר: "אתם רוצחים, אתם טרוריסטים, אתם גנבים, אתם המדכאים, המנשלים והצבועים, רצחתם 527 ילדים ב-2014 בצוק איתן".  כמו כן האשים זחאלקה את יוזם החוק, ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר באחריות לרצח אלפי אנשים. 

אורן חזן מורחק במהלך כנס של ארגוני שמאל


"אין מילים בפי כדי לתאר עד כמה שפל החוק הזה ועד כמה שפלים הנימוקים שהובאו ע"י ראש השב"כ לשעבר האחראי על רצח עשרות אם לא מאות אנשים, וטוען שהוא נלחם בטרור", אמר חבר הכנסת. לדבריו, "מי שהגיש את הצעת החוק עונה לכל הקריטריונים של טרור, להשתמש באלימות, להוציא אנשים להורג בכוונה תחילה. מי הטרוריסט כאן? זה ששומע מוזיקה קלאסית, קורא קפקא כאילו הוא בן תרבות ולוחץ על כפתור במטוס שהורג מאה אנשים חפים מפשע, מי הטרוריסט כאן? מי גירש עם שלם מאדמתו?



יו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר ענה לזחאלקה מאוחר יותר: "החברים שלך ברחו, עזמי בשארה לקצה העולם ובאסל רטאס לכלא. אלה החברים שלך. מצבך קשה. אתה יודע שהעסק מתקרב אליך. אתם לא מסוגלים לעמוד בלחץ. אתם שטופי מוח של הרשות הפלסטינית . הלחץ הזה גדול עליכם. אני אומר לך כאחד שהכניס אלפי מחבלים לבתי הכלא, כל מחבל יידע: אלף אמהות של מחבלים תבכינה, אבל אמא של ישראלי לא תבכה. זה כלל הברזל שלנו. על פי זה נעביר את החוק ונקצץ כספים מהרשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית צריכה להבין: אם היא לא תבין מה זה טרור - היא תלך לישון כרשות פלסטינית ותקום כסלט קצוץ".



בשעות הצהריים ח"כ זחאלקה אמר דברים חמורים נוספים באירוע של ארגוני שמאל בכנסת, וטען כי כי טייסי צה"ל "שומעים את מוצרט והורגים ילדים פלסטינים". זחאלקה אמר: "ילדים פלסטינים לא נהרגים בעזה בגלל טעות ולא בגלל שיצאו לטיול שנתי ונורו בטעות על ידי צייד ארנבות. הורגים אותם בכוונה תחילה. בעזה ניתנו הוראות להפציץ באמצעות פלאי הטכנולוגיה ע"י טייסים ששומעים את מוצרט ולא רואים את הילדים".

"צריך להגיד את האמת לממשלת ישראל – אתם מפעילים טרור. המטרה היא לשבור את העם הפלסטיני כדי שיישאר עם של עבדים בארץ הזאת", האשים עוד זחאלקה. לדבריו, "הדרך היחידה להציל ילדים מהקלגסים של נתניהו וממשלתו היא לסיים את הכיבוש". 
ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) נזף במהלך הכנס בשגריר האיחוד האירופי בעת שזה קם לעזוב את האולם. טיבי אמר כי העמדות שלו הם מוסר כפול. בתוך כך, ועדת האתיקה של הכנסת, ברוב דעות, החליטה בישיבתה היום להרחיק את חה"כ איימן עודה לשבוע ימים מדיוני המליאה והוועדות, וזאת בעקבות קובלנה של חברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן, ופניות נוספות של אזרחים שהגיעו לוועדה.