ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר ביום שלישי הבא במעונו בירושלים, בהתאם לפרסום במעריב ביום שישי האחרון. צוות החוקרים הבכיר של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בפיקודו של תנ"צ אלי אסייג, בשיתוף חוקרי מרשות המסים, יגיעו למעונו של ראש הממשלה כדי לחקור אותו בשנית על מעורבותו בתיק 4,000 (פרשת בזק).



בתחילה הוערך כי צוות חוקרי היאל"כ יקיים את החקירה, שבמרכזה עדותו של עד המדינה ניר חפץ, כבר לפני כשבועיים, אלא שאז החליטו החוקרים להתמקד דווקא בפרשת הצוללות, היא פרשת 3000, ודרשו מרה"מ למסור עדות פתוחה בלבד.



מיד עם סיום החקירה הובהר פעם נוספת כי נתניהו אינו חשוד בפרשה המדוברת, וכי עד לסוף חודש יולי אמורה אותה יחידה במשטרה להעביר את סיכומי החקירה וממצאיה, שעד כה מבססים תשתית ראייתית כנגד אביאל בר יוסף, עו"ד דוד שמרון ואחרים.



נתניהו. צילום: רויטרס
נתניהו. צילום: רויטרס



בתוך כך, בנושא חקירת בזק עולה החשד לפיו גם בפרשה זו, בדומה לתיק 2,000 (שיחות מוזס-נתניהו), ביקשו, לכאורה, נתניהו ובני משפחתו לזכות בסיקור מפרגן באתר וואלה שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', זאת בתמורה לסיוע במיזוג בזק שבבעלותו אלוביץ' ומתן הטבות מפליגות לחברה.



בפרשה זו כבר נחקר נתניהו לפני מספר חודשים, אולם עתה, לאחר שעד המדינה ניר חפץ סיים את עדותו, מבקשים החוקרים לחקור את ראש הממשלה פעם נוספת על מנת להביא לסיום החקירה ולמיצויה בכל הקשור למעורבותו והחשד המתגבש נגדו.