עימות טוויטר חוצה מפלגות התקיים היום (שלישי) לאחר העברת חוק גיוס בני הישיבות בקריאה ראשונה במליאת הכנסת הלילה. חילופי הדברים החלו לאחר שבערבות הביקורת החריפה שנמתחה באופוזיציה על תמיכתה של מפלגת יש עתיד והעומד בראשה בהצעת החוק, יצא שר הביטחון ליברמן להגנתו של לפיד ואמר כי אבי גבאי בגד בחיילים. 
"הוא מבין מה יותר טוב לחיילים מהרמטכ"ל וראש אכ"א?!" תקף ליברמן בראיון לכאן ב', "זה שהוא לא הצביע בעד החוק זו בגידה. אני מפרגן ליאיר לפיד שהתעלה מעל לגימיקים והצביע לגופו של עניין".
יו"ר העבודה לא איחר להגיב והשתלח בחשבון הטוויטר שלו בשר הביטחון, תוך שהוא מתייחס לתקופת שירותו הצבאי. "את הרמטכ״ל הנהדר שלנו הכרתי כשהיה מג״ד 13 בזרעית, בזמן שאתה אכלת מצופים באפסנאות והשותף שלך כתב ב״במחנה״. גיוס זו החלטה ערכית. הרמטכ״ל גם ביקש שתשפרו את תנאי החיילים כדי שלא יקוששו תרומות בארה״ב. בזה לא טיפלת", כתב גבאי. 

עוד הוסיף לאחר מכן: "כשליברמן יתפנה מהספינים ומעיסוק בשחיתות של החומה האנושית המקיפה אותו, אולי יהיה לו זמן לבקש מצה״ל את הנתונים על כמות החיילים והלוחמים שמבקשים ממפקדיהם חופשה מיוחדת, כדי לעזור בבעיות הפרנסה בבית. לא לכולם יש אבא שבגיל 21 מעביר להם מקפריסין מיליונים לחשבון הבנק". 
ההגנה על שר הביטחון הגיעה דווקא ממפלגת יש עתיד, שדוברה, רועי קנקול, השיב לגבאי וכינה אותו "ג'ובניק": "מה זה הטיעון המתנשא הזה? לפי ההגיון הזה פעם הבאה שאתה עובר מולי במסדרון בכנסת תעבור להקשב יא ג'ובניק. כשאתה ניילנת מפות במשרד ממוזג ושתית נס קפה אני זחלתי בלבנון כדי לחלץ פצועים. חוצפן".

כאמור, מליאת הכנסת אישרה לאחר דיון לילי את חוק הגיוס בקריאה ראשונה ברוב של 63 תומכים מול 39 מתנגדים. סיעת יש עתיד תמכה בחוק ואילו חברי הכנסת של ש"ס ויהדות הצביעו נגד. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת נעדרו.
שני סגני השרים יעקב ליצמן מיהדות התורה ומשולם נהרי מש"ס הצביעו נגד חוק הגיוס אך הם לא יפוטרו, כיוון שקיבלו חופש הצבעה על פי התקדים שבו השרה סופה לנדבר הצביעה נגד חוק המרכולים, אך לא פוטרה כיוון שגם היא קיבלה חופש הצבעה.