עימות חריף נרשם היום (ראשון) בישיבת הממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, זאת במהלך דיון בנושא חוק בוררות חובה על סכסוכים במשק. לאחר שנתניהו ביקש מכחלון להסכים ל"בוררות חובה", במקרה של סכסוך עבודה, השיב לו האחרון: "אפילו במפלגה שלך לא ייתנו לך. אתה פילוסוף שיודע רק לדבר ולתת לנו לעשות. היית ראש הממשלה עשר שנים, לפני כן ארבע שנים ותהיה עוד עשרים שנה - ועדיין לא תעשה שום דבר".



נתניהו לא הסלים את האווירה המתוחה, וענה לכחלון: "גורמי הקואליציה תמיד סיכלו בוררות חובה בסכסוכים במשק, עכשיו אני מבקש להתחיל להכין את החוק".



עם זאת, לאחר מכן, במהלך ישיבת ראשי הקואליציה אמר נתניהו לנוכחים: "אני רוצה ללכת עם הקואליציה הזאת כמעט עד סוף הקדנציה. זאת קואליציה מצוינת".



בתוך כך, שר בכיר בממשלה מסר ל"מעריב" כי "אין מצב שכחלון יסכים לבוררות במקרה של סכסוך עבודה, וזאת לאור הברית שלו עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן".



במילים פשוטות, החוק המדובר קובע שבמקום שוועדי העובדים יוכלו לשבות, הם יציגו את עמדותיהם, כאשר מצד אחד יהיה המעסיק ומצד שני ועד העובדים. אם הוועד יבקש, למשל, העלאה של שני אחוזים והמעסיק יסכים רק להעלאה של אחוז אחד בלבד, הם יגיעו עם הטענות שלהם לבית הדין לבוררות והבורר יפסוק בנושא.



זוהי לא הפעם הראשונה שבה השניים לוקחים חלק בעימות מתוקשר. לפני כשלושה חודשים איים יו"ר מפלגת כולנו כי אם הליכוד לא יעמוד בהסכם הקואליציוני הוא יתמוך בהקדמת הבחירות. "אני חושב שיש הרבה אנשים שחיים בדמיונות. אני צמוד להסכמים, מי שעשה איתי את השותפות יודע את זה", אמר אז כחלון. "אמרתי: 'רבותיי, בואו לבחירות, בואו נלך לעם'. אני אמרתי לראש הממשלה: 'בוא נלך, נקבע מועד לבחירות, אם אי אפשר לעמוד בקואליציה ולעמוד בהסכמים - בוא נפזר את הכנסת'. אם נתניהו רוצה בחירות יכל היה ללכת אליהם מזמן".