נוסחת שיקום הרצועה תמורת השבת הנעדרים וגופות החיילים היא בלתי אפשרית, כך אומר מוחמד אל עמדי, המתווך הקטארי שעומד מאחורי הניסיונות להגיע לרגיעה. בראיון ל"כאן", אומר אל עמדי כי "האפשרות היחידה היא אסירים תמורת אסירים, נקודה".

"אין דבר כזה אסירים תמורת נמל או שדה תעופה, או פתיחת גבולות", אומר הקטארי. "מי שאומר אחרת - לא יוביל לשום דבר". הוא והוסיף כי "חמאס לא רוצה מלחמה, למרות שהוא התחזק אלפי מונים מאז צוק איתן". 
על פי הדיווח בכאן ב', אל עמדי עובד ומדלג בין הצדדים לפחות שלוש שנים. הוא נקרא לאזור אחרי צוק איתן כ"נציג הקטארי לשיקום הרצועה", אבל בפועל, הוא נכנס בלשכותיהם של בכירים בישראל בירושלים ובתל אביב. לא מעט בכירים נפגשו איתו הרבה מאוד פעמים, וגם עם צמרת חמאס בעזה ובקטאר, והוא, על פי עדותו, מחליף בין הצדדים מסרים. "הוא נכנס לתמונה בעיקר בעתות משבר, אבל לא רק".

מוחמד אל עמדי. צילום: AFP
מוחמד אל עמדי. צילום: AFP


לפני שבוע אמר אל עמדי לסוכנות הידיעות הסינית, כי ישראל וחמאס מקיימות מגעים עקיפים, בידיעת ארצות הברית, כדי לפתור את המשבר בעזה. עוד הוסיף אל עמדי כי נכון לכרגע הצדדים עדיין לא הגיעו להסכם, אך המגעים נמשכים. "אנו דורשים את הסרת המצור מעזה, שסבלה כבר שלוש מלחמות", סיפר השגריר, והוסיף כי קטאר "הדגישה בפני האמריקאים והישראלים את הצורך בכך", אך הוסיף כי למרות המאמצים, עדיין אין הסכמה על הסרת המצור. 
 
במקביל הודיע עמדי על חבילת סיוע של 2.5 מיליון דולר לרצועה, ואמר כי ישראל התחייבה שלא לפגוע במתקני הסיוע של קטאר ברצועת עזה, כל עוד הם לא משמשים בידי חמאס.