"אם יוגש כתב אישום חמור ביותר בנושאים של שוחד או חס ושלום במשהו שקשור לצוללות, אז ברור שרוב הציבור יגיד שראש הממשלה צריך להסיק מסקנות", כך אמר היום (שני) יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בשיחה עם כתבים בכנסת. בשיחה אף העריך אדלשטיין כי חוק הגיוס לא יעבור בקריאה שנייה ושלישית עד לסוף המושב הנוכחי בעוד שבועיים, וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה, שהכריז השבוע שבכוונתו להעביר את החוק עד לסיום המושב.



אדלשטיין הדגיש, עם זאת, בנושא חקירות נתניהו, כי אם הדברים יסתיימו בעסקת טיעון, הודאה וקנס, ראש הממשלה לא צריך להתפטר: "במצב כזה שנוצר, מכיוון שזה שיקול דעת של כל אחד מאיתנו, צריך קודם כל לראות את כתב האישום ואולי אפילו לשמוע את השימוע. התמונה שמצטיירת כרגע מהתקשורת היא שאולי לא כל הדברים הקשים ששמענו עליהם יגיעו גם לכתב אישום". אדלשטיין הסביר כי "לכן, במרווח הזה, אם יוגש כתב אישום חמור ביותר בנושאים של שוחד או חס ושלום במשהו שקשור לצוללות, אז ברור שרוב הציבור יגיד שראש הממשלה צריך להסיק מסקנות. ואם לעומת זאת, יהיו דברים שבהליך שימוע או משפטי יסתיימו בעסקת טיעון, הודאה וקנס - לא מבין למה הוא צריך להתפטר". 



ראש הממשלה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
ראש הממשלה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



על חוק הלאום אמר יו"ר הכנסת: "החוק יעבור. אבל צפוי שיגישו נגדו בג"ץ. זה בושה וחרפה שח"כים ילכו לבג"ץ על דברים כאלו גם אם הם מרגישים נרמסים". 


כידוע, בין אדלשטיין ונתניהו שוררת מתיחות שיא בעקבות נאומו של נתניהו בטקס הדלקת המשואות, אליו התנגד יו"ר הכנסת. בסופו של דבר נתניהו דיבר במשך כ-14 דקות, בנאום שארך פי שניים באורכו מזה של הח"כ מהליכוד, זאת בניגוד לסיכום המוקדם בנושא. 
 
בראיון שהעניק לחדשות עשר לאחר הטקס, טען יו"ר הכנסת כי "אמינותו של נתניהו נפגעה", והסביר: "אחרי כמה דקות של נאום הבנתי שיש פה הונאה. אני מזכיר שזה לא סיכום בחדרי חדרים, ששם זה מילה שלי מול שלו. הייתה הודעה רשמית של לשכת רה"מ בנושא".