סגן שר הבריאות יעקב ליצמן איים היום (שלישי) כי אם עד סוף השבוע הבא, מועד צאתה של הכנסת לפגרה, לא תתקבל דחייה בבג"ץ של חוק הגיוס - הוא יתפטר מהממשלה. ליצמן הסביר לנתניהו כי דרוש לו זמן נוסף לעבוד על חוק הגיוס כדי שיוכל לדון בו באופן מסודר עם הרבנים והאדמו"רים, ולהסביר להם את היתרונות והחסרונות בחוק.



מסיבה זאת, הוא דורש לדחות את קידום החוק למד פנייה של הממשלה לבג"ץ להאריך את תוקפו של חוק הגיוס החדש במספר חודשים. מלשכתו של ליצמן נמסר כי "לא מדובר בדרישה חדשה שכן ליצמן דורש זאת כבר לאורך זמן".



לפני כשבוע איים הח"כ מיהדות התורה בגלי צה"ל גן שר הבריאות, כי אם חוק הגיוס לא יעבור בחודש הקרוב, המפלגות החרדיות יפרשו מהממשלה "חד משמעית". בנוסף, הוא טען כי יקרא לציבור החרדי לתמוך במועמד לראשות עיריית ירושלים שיבטיח לסגור את מתחם שוק מחנה יהודה בבירה.



יומיים לפני כן אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר דברים דומים, והסביר: "שלא תחשבו לרגע שאם יאיר לפיד בעד בחוק, אז אנחנו נשנה את עמדתנו. לא נוכל להסכים לשום חוק שיגביל לומדי תורה בשום צורה. אם החוק הזה כפי שהוא יעבור שלוש קריאות אנחנו נפרוש מהקואליציה".



לאחר ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה הוא אמר כי "התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת מועצת גדולי התורה. לאורך הדורות מסר עם ישראל את נפשו למען לימוד התורה וראה בו את הערך החשוב ביותר לעתיד העם היהודי. לא נסכים להגביל את לומדי התורה ולא נתמוך במתן סנקציות על בני ישיבות שתורתם אומנותם".



עם זאת, למרות התנגדות יהדות התורה, והצטרפות ש"ס להתנגדות לחוק, החוק עבר בעקבות תמיכת מפלגת יש עתיד בחוק, לאחר שראשה, יאיר לפיד טען כי המתווה שהציג צה"ל דומה לחוק שהציגה המפלגה בכנסת הקודמת ומביא, לטענתו, לשוויון בנטל.