המשטה פתחה בחקירת תאונת העבודה במנהרה בקיבוץ רשפים, שגרמה למותו של פועל אחד ולפציעתם של ארבעה. מן המשטרה נמסר כי "מיד עם קבל האירוע על מספר לכודים בתוך בור באתר הכוח "אגירה שאובה" הוקפצו למקום כוחות משטרה והפיקוד והשליטה על האירוע הועבר לפיקוד המשטרה מרחב עמקים. 

חוקרי משטרת ישראל גובים עדויות מהמעורבים, לרבות מנהל האתר, אוספים ממצאים וחוקרים את נסיבות האירוע בשיתוף חוקר ממשרד העבודה והרווחה. בשלב זה הוחלט על סגירת האתר עד לבירור פרטי התאונה.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), קראה הבוקר (שישי) לפתוח בחקירה פלילית נגד אלקטרה בניה ושיכון ובינוי, החברות שבנו את המנהרה ברשפים בה נהרג הבוקר פועל. "על האתר שבו נהרג פועל הבוקר להיסגר לתקופה ארוכה, יש לפתוח בחקירה פלילית נגד הקבלן המבצע, לשלול את רישיונו עד תום החקירה, ולהציב במקום שלט ענק המסביר מדוע האתר סגור", אמרה יחימוביץ'. לטענתה, ההרוג הבוקר הוא החמישי באתרי אלקטרה בניה.



לדבריה, זה ההרוג ה-23 השנה בענף הבניין, זינוק נפשע באובדן חיי אדם. "עד לרגע זה לא נשלל אפילו רישיון אחד מקבלנים, גם אם נהרגו בשטחם עובדים וגם אם הוצאו להם עשרות צווי בטיחות. מחריד שחיי אדם זולים עד ש'לא כדאי' להשקיע באמצעים שישמרו על חייהם", אמרה.



בישיבה של הוועדה לביקורת המדינה השבוע על הקטל בענף הבניה, האשימה יחימוביץ' את הממונה על הבטיחות במשרד העבודה ואת רשם הקבלנים כי הם גוררים רגליים ופועלים באיטיות, שעה שההרג נמשך.



כאמור, בתאונה נהרג פועל אחד וארבעה נפצעו, שניים מהם באורח בינוני. המשטרה פתחה בחקירת התאונה יחד עם חוקר שלך משרד העבודה והרווחה.