במהלך הלילה המשיך הירי לעבר עוטף עזה מהרצועה, זאת למרות הדיווחים על מאמצים לכינון הפסקת אש בתיווך מצרי בין ישראל לפלגים הפלסטינים. שרים בקבינט המדיני-ביטחוני השמיעו הבוקר (ראשון) טענות כלפי ראש הממשלה לגבי זימונם לישיבת חירום בנוגע להסלמה בגבול הדרום וטענו כי הדיון מיותר. "מה הטעם לכנס את חברי הקבינט לדון בהסלמה בדרום כשנתניהו כבר סגר הפסקת אש עם החמאס אתמול בערב?" אמרו שרים ל"מעריב אונליין".



בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט, החבר בקבינט המדיני-ביטחוני, אמר בראיון לגל"צ כי הוא מתנגד להפסקת אש שלא מביאה עמה פתרון ארוך טווח. "כשרק התחילו, אמרתי שצריך לחסל אותם, אלה מחבלים. זה לא ילדים, ואמרתי אז שהבלגה תוליד הסלמה", טען בנט, "היה אפשר לכבות את זה על ידי חיסול, וזה היה נגמר, ועכשיו זה הגיע לשריפות. אני מתנגד להפסקת אש שאין בה פתרון, אנחנו צריכים לפרז את עזה באופן חד צדדי, פרז זאת בעצמך, זה דורש תחכום. הנחתי את זה לראש הממשלה על השולחן".

פגיעת רקטה בשדרות - צילום: מצלמות אבטחה
"תושבי עוטף עזה מוכנים לספוג אם יש בזה תכלית, אם נפתור את הבעיה, אבל אי אפשר לגלגל את זה כל שלושה ימים. יוצאים בהכרזות של הפסקת אש, ואז נסביר לעצמנו שזה ילדים ולא מחבלים, ונבלה את הקיץ בהתשה הדדית. אני לוחץ על זה", הוסיף השר. 

"מתנגד להפסקת אש ללא פיתרון". בנט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

"אמרתי מההתחלה - הבלגה תוביל להסלמה. אם רוצים לכבות את החזית הדרומית צריך לפעול, ועכשיו מבינים שזאת האמת. יש גישה שאומרת בואו נכיל, כי יש מערכה בצפון. אני טוען הפוך, שההבלגה תוביל לשתי חזיתות, ואם זה לא יקרה, אנחנו נמצא את עצמנו בזמן שלא אנחנו קובעים מגיעים למצב הזה. לא צריך להיות שידור חוזר של צוק איתן, יש אפשרות להפתעה ולהנחתת מכה. לא צריך להגיע ל-50 יום של התשה".
למה אף אחד לא מפיל ממשלה על דבר כזה?
"אני נלחם על העמדה שלי. צריך לשכנע שר ביטחון וראש ממשלה שדוגלים במשהו אחר. זה לא סוד שבצוק איתן לא קיבלו את העמדה שלי, ורק אחרי איחור של שלושה שבועות ביצעו את התוכנית שלי. בואו נדלג על 49 ימים ראשונים ונגיע ישר לפירוז. עד עכשיו כשאנחנו מבליגים, מה אנחנו מרוויחים? עוד 14 בלוני אש? ואני יודע שיש אמונה שהבוקר לא נראה שריפות? אני לא רואה את זה קורה. כשהם מכתיבים את התנאים, אנחנו מקבלים 100 ימים של שריפות. אנחנו בתור ממשלה צריכים יותר לעשות ופחות לדבר".