ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פרסמה היום (שני) בפייסבוק פוסט אוהד לבנות להקת הפוסי ריוט, שפרצו אתמול לכר הדשא באצטדיון במוסקבה, במהלך גמר המונדיאל, כאקט של מחאה נגד פוטין, ונעצרו בידי המשטרה המקומית. "אז אחרי שהתרגשנו מהזכיה של צרפת, מהקסם של הנבחרת, מהחתיכות של מקרון והכוכבות של אמבפה, מנשיאת קרואטיה המקסימה, בואו נדבר שנייה על הרגע הקצר שהפריע לחגיגת הספורט הגדולה הזאת", כתבה ח"כ מיכאלי.



"זה היה רגע ממש קצר, כי הנשים שפרצו למגרש באמצע המשחק הוצאו ממנו בכח ממש מיד. ואז התברר שאלה ארבע נשים מחבורת פוסי ריוט, קבוצת המחאה הנשית, שבאו להפריע ולהזכיר איפה מתרחשת השמחה הספורטיבית הגדולה הזאת".



ח"כ מיכאלי מצטטת מהדרישות שפרסמו פוסי ריוט בהודעה שלהן בסוף המשחק הן:


1. לשחרר את כל האסירות והאסירים הפוליטיים.


2. להפסיק לכלוא אנשים על לייקים ברשתות.


3. להפסיק את המעצרים הלא-חוקיים בהפגנות.


4. לאפשר תחרות בפוליטיקה.


5. להפסיק להפליל ולאסור חפות וחפים מפשע.


6. להפוך את השוטר הארצי לשוטר שמיימי.




"כל אלה דברים שקורים היום ברוסיה, קורים ברוסיה של פוטין, וגם מנהיגות ומנהיגי העולם הדמוקרטי והנאור לא הזכירו אותם במסגרת חגיגת הספורט הגדולה, היפה והזוהרת הזאת", הוסיפה חברת הכנסת.



היא תארה המחאה כמחאה אמיצה והסבירה: "אמיצה כל כך, כי שלוש מחברות פוסי ריוט כבר בילו כמעט שנתיים בכלא, בתנאים מחרידים. וגם הלילה הן ודאי עברו חקירות קשות בידי מחליפי הקג"ב".



"השוטר הארצי, לפי פוסי ריוט, הם השוטרים של המשטר שמבצעים את הדברים האלה ברוסיה היום. השוטר השמימי הוא זה שמגן על תינוקת בשנתה. הן אומרות בהודעה שהמונדיאל הזכיר לכולןם את האפשרות של השוטר השמיימי ברוסיה הנפלאה של העתיד אבל השוטר הארצי, לדבריהן, הורס את המשחק ברוסיה היום בכל יום".



"לפני חדשיים היו כאן שתי חברות פוסי ריוט ואני נפגשתי אתן לשיחה במשכנות שאננים. והן סיפרו איך הן לא עוזבות, לא מוותרות, וממשיכות במחאה שלהן, כי הן לא מוכנות לוותר על המדינה שלהן ועל החלום שלהן לרוסיה הנהדרת של העתיד", הוסיפה ח"כ מיכאלי.



כאמור אתמול פרצו ארבע מבנות להקת הפאנק האקטיביסטית "פוסי ריוט", הידועות במחאתן הפרובוקטיבית נגד המשטר בקרמלין, לתוך המגרש בדקה ה-51 של המשחק בין צרפת לקרואטיה, ואנשי האבטחה רדפו אחריהן וגררו אותן אל מחוץ למגרש, לעיניו של הנשיא פוטין שישב בתא הכבוד הנשיאותי. הארבע שהתפרצו למגרש לבשו מכנסיים שחורים, חולצות לבנות ועניבות. אחת מהן אף נתנה כִּיף לשחקן צרפת קיליאן אמבאפה. הן נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה. חברת הלהקה אולגה קורצ'יובה אמרה לסוכנות הידיעות "רויטרס" בשיחה מתחנת המשטרה כי היא אחת מאלו שהתפרצו למגרש.