על רקע ההסלמה והמתיחות בדרום ויממה לאחר המפגש בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהלסינקי, שעסקה גם בישראל לאור המעורבות הרוסית בסוריה והקשר שלה עם איראן, התראיין היום (שלישי) השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ב"כאן ב", שם התייחס לסוגיות כאמור.

בעוד שביקורת חריפה נמתחה על נשיא ארה"ב בעקבות הפגישה מצידה של המפלגה הרפובליקנית, שטענה כי מדובר בנקודת שפל חדשה אליה מגיעה ארה"ב, נראה כי טראמפ היה מרוצה מן הפגישה ואמר כי "מעולם לא הייתה מדינה קרובה אלינו כמו ישראל. פוטין גם עוזר לישראל. דיברנו עם ראש הממשלה נתניהו והם רוצים לעשות דברים בסוריה שקשורים לביטחון ישראל ובמובן הזה אנחנו כמובן רוצים לעזור לישראל ונעבוד ביחד. תראו את ההתקדמות עם חיסול דאעש ועוד דברים שעשינו שם. זה שרוסיה עובדת עם ישראל זה מצוין עבור ביטחונה של ישראל. זו מטרה משותפת שלי ושל פוטין".

ארדן התייחס לדברים ואמר כי "קודם כל העובדה שיושבים שני המנהיגים החזקים בעולם, ומתמודדים עם האינטרסים שלנו, זה הישג גדול של נתניהו. הנשיא פוטין לא פוגש כל יום מנהיגים בעולם שיש לו שפה משותפת איתם. זה מלמד על הערכה. ראש הממשלה מציף אותה. החזרה להסכם הנשק אמנם לא כולל את איראן, אבל צריך להבין את זה. ברגע שאנחנו מבינים שאסד הכריע את המערכה, אז צריך להתחשב בזה".

פגישת טראמפ-פוטין. צילום: רויטרס
פגישת טראמפ-פוטין. צילום: רויטרס
השר המשיך: "בגלל השינויים שהיו, צריך להבהיר שאנחנו לא נקבל שום כוחות חמושים שם. לא סורים ולא איראניים, נפעל צבאית. שום נוכחות איראנית איננה מקובלת, כיוון שאיראן היא ייצואנית הטרור מספר אחת. אין לה מה לעשות חוץ מלייצא את המהפכה השיעית שלה. אנחנו נעשה את הכל כדי למנוע את זה. הנשיא טראמפ והנשיא פוטין מבינים שישראל מתכוונת לקו האדום הזה, ואם הם רוצים שקט, צריך לפעול".
 

לאחר מכן התייחס ארדן להסלמה בדרום ולטרור העפיפונים והבלונים שממשיך ואף משתכלל מכיוון הרצועה ואמר כי : "אם יימשך טרור הבלונים, אולי ננקוט בצעדים ונבצע כניסה לעזה".

באשר לעניין ההדלפות מישיבות הקבינט העלולות לפגוע בביטחון המדינה, אמר ארדן כי הוא לא חושב שלאור התנגדותו לבדיקת פוליגרף, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והשר לענייני מודיעין, ישראל כץ, מדליף. "אני מבין את הבעייתיות. האינטרסים הביטחוניים צריכים להיות מעל כל דבר אחר. אם מישהו מזהה שיש פגיעה בביטחון המדינה, צריך לבדוק את זה. אני הסכמתי לעשות בדיקה כזאת. גם אנשי זרועות הביטחון צריכים לעשות פוליגרף במידה ובודקים".