תגובות סוערות במערכת הפוליטית הערב (רביעי) לתקרית בה נפצעה בראשה לוחמת מג"ב בהתפרעות של מתנחלים ביישוב יצהר שבשומרון. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חבורת ברברים מופרעת תקפה היום באבנים את שוטרי מג"ב ואנשי המנהל האזרחי ביצהר וגם פצעה שוטרת מג"ב. אנחנו מטפלים ונטפל במיעוט המסוכן הזה שצמח בתוכנו ומאיים ופוגע בשוטרים ובחיילי צה"ל". 

השר נפתלי בנט צייץ: "בושה וחרפה. קיצוניים פצעו לוחמת מג״ב. לוחמת שלנו. של מדינת ישראל. מי שפועל כך באלימות רוצה להחריב את המדינה שלנו. בדיוק כפי שקרה לפני 2000 שנה. אני קורא למשטרה לפעול במלוא חומרת הדין נגד אלימות זו".




ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כתב: "‏אין זו הפעם הראשונה שפורעי חוק פוגעים בקציני צה"ל בלובשי מדים או בכל מי שאינו מסכים עמם. הערב פניתי למפכ"ל המשטרה בדרישה לפעול בנחישות ובתקיפות עד מיצוי הדין עם הפורעים. ולחיילת האמיצה ברכות החלמה. עם ישראל מעריך תומך ומוקיר אותך ואת כוחות הביטחון".


לוחמת משמר הגבול (מג"ב) נפצעה באורח קל בראשה הבוקר כתוצאה מיידוי אבנים של מתיישבים יהודים באזור יצהר. היא פונתה על ידי מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה להמשך טיפול. בנוסף, נפגע באותה תקרית גם מפקח של המנהל האזרחי, אולם הצליח להתפנות בכוחות עצמו לאחר שכוחות מג"ב הגיעו למקום כדי לפזר את עשרות המתפרעים.
 
שלושה חשודים בתקיפת שוטרים ובידויי אבנים נעצרו במהלך ההתפרעויות, והם חשודים בתקיפה ואלימות קשה שהפגינו כלפי לוחמי מג"ב ואנשי המינהל האזרחי במקום. הכול החל בסיור פיקוח שגרתי משותף של צוות מג"ב והמינהל האזרחי באזור יצהר. במהלך הסיור החלו להתאסף עשרות מתפרעים, חלקם רעולי פנים שהגיעו מכיוון יצהר, תוך יידוי אבנים לעבר הכוח. במסגרת יידוי האבנים, נפצעו כאמור לוחמת מג"ב ופקח של המנהל האזרחי, שביצע ירי של כדור אחד באוויר בניסיון להניס את המתפרעים. כוח לוחמים הוזנק למקום. הלוחמים השתמשו בציוד לפיזור הפגנות וביצעו מרדף רגלי אחר החשודים, במהלכו הביאו למעצר של חלקם, כשחשודים נוספים התקרבו ללוחמים, יידו לעברם אבנים ואף תקפו אותם. 
 
במשטרה מציינים כי עם מעצר שלושת  החשודים, שניים מתושבי יצהר בשנות ה-20 וה-30 לחייהם וחשוד נוסף תושב נריה כבן 19, החלו מתיישבים נוספים לנסות ולחסום את יציאת הכוחות, תוך שימוש בכלי רכב פרטיים, הנחת מכשולים בכביש ופיזור דוקרנים. הכוחות שהצליחו לצאת העבירו את החשודים להמשך חקירה במשטרת ישראל. 
 
כאמור, הלוחמת פונתה במצב קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה לקבלת טיפול רפואי, והפקח פינה עצמו בהמשך לטיפול בבית החולים. במשטרה קוראים לתושבים שומרי החוק באזור להוקיע את התנהגותם של קומץ העבריינים שהפגינו אלימות קשה כלפי הלוחמים, שמשימתם המרכזית היא אבטחת היישובים ותושבי המקום. "לצד הקריאה הזו, אנו נמשיך לנקוט אפס סובלנות כלפי מי שיפגע בשוטרים או לוחמים בעת מילוי תפקידם ונפעל למיצוי הדין עם העבריינים", הודיעו במשטרה.