ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף הבוקר (חמישי) את רה"מ בנימין נתניהו, אותו כינה "סמרטוט רצפה". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב ברק: "הטרפת משתוללת. רה״מ נהיה סמרטוט. סמרטוט רצפה. מעצר הרב בחיפה, משום שחיתן על פי כללי הקהילה המסורתית - הוא מעשה מטומטם שפוגע היסודות כל מה שמחבר אותנו ליהדות העולם; ובו זמנית בזכויות הפרט של כל אזרח במדינה. חרפה כזאת צריך להסיר. ממשלה שבה זה קורה - צריך להפיל".



בנאום שנשא שלשום ברק ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק באירוע של ה"קתדרה" במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, הוא טען שנתניהו מהווה איום על החזון הציוני, ויש לעצור אותו "בכל דרך אפשרית".



"האיום הקיומי היחידי על ישראל בעת הזאת הוא פנימי. האיום הקיומי הזה מקופל בטבעו של החזון של נתניהו והקיצוניים וביעדיו", אמר ברק. "היעד העיקרי של נתניהו וקיצוני הימין, חרף ניסיונות נתניהו לעמעם אותו ולתעתע בציבור, הוא 'מדינה אחת מהים עד הירדן' וסיכול של כל אופציה לגירושין מן הפלסטינים". יש לעצור מגמה זאת בכל דרך אפשרית".



לדבריו, "תוצאתו ההכרחית של היעד הזה היא אחת: שקיעת ישראל אל מדינה שיש בה רוב מוסלמי, התנגשות פנימית אלימה וקבועה, והיא איננה יהודית, איננה ציונית ואיננה דמוקרטית. זהו שינוי כיוון דרמטי ומסוכן במתווה הציוני כולו. השגת היעד הזה חייבת להיעצר בכל דרך אפשרית, משום שמימושו הוא סיכון קיומי לפרויקט הציוני ולקיומה של ישראל ציונית-דמוקרטית".



ברק אף עקץ את נפתלי בנט, איילת שקד וחבריהם לבית היהודי, וטען שהם בעלי נגיעה משיחית חזקה: "נתניהו והקיצוניים, שמובילים אותו באפו, הם קבוצה המייצגת חלק זעיר מהציבור, אבל מתמרנת את הממשלה, בחינת ׳זנב המכשכש בכלב׳, בשליחות של חזון הזוי ומסוכן עם נגיעה משיחית חזקה. אלה הם בנט ושקד, מאחוריהם יוגב וסמוטריץ׳, מהם אל הרבנים סדן ולווינשטיין, ומאחרי אלה זוהרות (ומזהירות) אלינו דמויותיהם של  הרב ליאור, פטרונו של הרוצח ברוך גולדשטיין, שפסקיו ותורתו נחשדו כמקור ההשראה של רוצח רבין".