שליחיו של דונלד טראמפ לגיבוש המשא ומתן במזרח התיכון, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, בנוסף לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, כתבו טור לעיתון ה"וושינגטון פוסט" הנחשב, שפורסם הלילה (שישי), ובו סיפרו על מסקנותיהם מביקורם האחרון באזורנו. "מציאות אחת הייתה ברורה עד כאב - הסיוט שבו הנהגת חמאס שולטת בעזה ממשיך, ומאריך את סבל העם הפלסטיני ללא כל צורך", נכתב. 



"למרות מיליארדי הדולרים שהושקעו לטובת הפלסטינים בעזה ב-70 השנים האחרונות, 53% מהחיים בה נמצאים מתחת לקו העוני, ושיעור האבטלה בה הוא כ-49%", אמרו. "הפלסטינים של עזה תקועים תחת מנהיגות מושחתת ומעוררת שנאה, שמפתחת סכסוכים שמובילים להקטנת ההזדמנויות עבור התושבים, לעוני ולחוסר תקווה".
השלושה ביקרו את הנהגת החמאס על מדיניותו: "בעבר, הופנו השקעות בינלאומיות בתשתיות להשקעות בנשק ולשימושים זדוניים אחרים, ואפילו הפרויקטים שנבנו נהרסים לעיתים קרובות כתוצאה מתוקפנות החמאס. עד שהמדיניות תשתנה או עד שחמאס יכיר בישראל, יעמוד בהסכמים דיפלומטיים ויפעל למניעת האלימות, אין שום אפשרות טובה. 70 שנים לאחר קום המדינה, יהיה זה נכון שהחמאס יכיר בכך שקיומו של ישראל הוא עובדה קיימת. כמעט כולם במזרח התיכון כבר קיבלו את העובדה הזאת, ורבים אפילו אימצו אותה. חמאס נלחם מלחמת חורמה בישראל על חשבון העם הפלסטיני, מלחמה שאותה הוא הפסיד כבר מזמן".


נזקי טרור העפיפונים והבלונים. צילום: רשות הטבע והגנים, ברק שחם

 
שליחיו של טראמפ הביעו את מחויבותה של ארצות הברית כלפי העם הפלסטיני וכתבו כי "אין שום סיבה שהפלסטינים בגדה המערבית ובעזה לא יוכלו ליהנות מהצלחה כלכלית ולהשתלב בכלכלה אזורית משגשגת, אם יתנו לנו לעזור". לדבריהם, הסיוע ינתן רק במידה ו"חמאס יפסיק באופן מידי את ההתקפות על ישראל והמצרים, ובמקום לחפש כיצד להפוך כל דבר לנשק, מעפיפונים ועד מראות, עליו למקד את כושר ההמצאה שלו בשיפור הכלכלה בעזה".

השלושה גם התייחסו לסוגיית השבויים הישראלים ברצועה: "על החמאס להפסיק את אחיזתו הברברית באזרחים וחיילים של ישראל, ולהחזירם באופן מידי למשפחותיהם". 

"המעגל ברור", נכתב. "רקטות, מרגמות, מנהרות טרור, עפיפוני תבערה ושאר כלי נשק תוקפניים מובילים רק למגבלות חמורות יותר על תושבי עזה. מעשי התוקפנות של חמאס הביאו רק סבל לתושביה. הקרבנות האמיתיים הם הפלסטינים שאינם משתתפים באלימות, אך עתידם תלוי בגישתו הרדיקלית של חמאס. זה ברור כי מנהיגים באזור הזה כמהים לשינוי אמיתי. יש מחלוקת ברורה בין המנהיגים הרעים המעוניינים לגרום להרס, אלימות ואומללות אנושית, לעומת המנהיגים האחראים שמנסים ליצור עתיד טוב ובר קיימא לאזרחיהם". 
  
לסיום, נכתב כי "במשך זמן רב מדי, עזה נעה ממשבר למשבר, נתמכת על ידי סיוע חירום חד פעמי, וכל זאת מבלי להתעסק בשורש הבעיה: הנהגת החמאס מחזיקה את הפלסטינים בעזה בשבי. יש להכיר בבעיה הזו ולפתור אותה, או שנראה אסון נוסף".