דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודינה, התייחס היום (שבת) ל"עסקת המאה", תוכנית השלום האמריקאית, ואמר כי הפלסטינים הצליחו לבלום אותה. בדבריו, כפי שפורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא, אמר אבו רודינה כי "הנחישות של העם הפלסטיני ומחויבותה של ההנהגה הפלסטינית לאינטרסים הלאומיים, 'עסקת המאה' שבהובלת ארה"ב נבלמה", אמר אבו רודינה.



הבכיר הפלסטיני המשיך ואמר כי אם התוכנית הייתה מצליחה, היא הייתה משפיעה על כל המזרח התיכון והעולם העברי. "האזור כולו נמצא בצומת דרכים ועליו להכריע בנושאים למען כל עמי האזור, אך חלק מהצדדים יכול לסכן את המאמצים המשותפים בכך שיפעל במנותק מהשאר", לכן, הוסיף הבכיר הפלסטיני, "עלינו להישאר יחד למען האינטרס הלאומי ולמנוע את הפיכתה של העסקה האמריקאית לתוכנית אזורית, שאת תוצאותיה איש לא יכול לצפות".



"המתחים והכאוס המתמשך באזור נובעים מכך שהסוגיה הפלסטינית עדיין לא נפתרה", טען עוד אבו רודינה, "כל עוד ירושלים בוערת, העולם הערבי ימשיך לבעור. הגיעה השעה להתאסף סביב הרוח הלאומית, בעקבות התהפוכות שהאזור עומד לפניו, בעיקר ההטייה האמריקאית הבוטה לטובת ישראל והמאזן הכוחות הלא שוויוני. אלו משאות כבדים שעל העם הפלסטיני לסחוב, ומכשולים בדרך לביטחון ועתיד טוב יותר לאזור ועמיו", סיים אבו רודינה את דבריו.