חוק הלאום מגיע לבג"ץ: בהמשך לפרסום הראשון במעריב, לפיו חברי קואליציה דרוזים עתרו כנגד החוק הלאום, התראיין היום (ראשון) תא"ל במיל' עמל אסעד לגל"צ ואמר כי "אני חושב שעם ישראל כולו צריך לקום נגד החוק הזה ונגד החוקים שמחוקקים לאחרונה, הפוגעים בדמוקרטיה ובקיומה של המדינה הזו כמו שהורגלנו אליה". 



הוא אמר כי הוא רואה עצמו כישראלי "בדיוק כמו כל אחד. לצערי או לשמחתי, אני לא יהודי. הוציאו אותי מהבית, שאני בניתי ביחד אתכם (היהודים), ופתאום אני כבר לא ישראלי. הקצין הבכיר במיל' הדגיש כי "לאף אחד בעדה הדרוזית, ובכלל בעולם, אין ספק למי שייכת המדינה הזו. היא הבית של העם היהודי. הרמנו את הדגל, עמדנו בהמנון, שירתנו, הקרבנו ובנינו את המדינה. ואז, אתה בא ואומר לי שאני לא יהודי, שאני לא כמו כל השאר". הוא אמר: "אז אני פה ואשאר פה עם ובלי החוק הזה, אבל זה עלבון לחברה הדרוזית שלא לקחו אותנו בחשבון. קודם כל יהודים, ואחר כך כל השאר".



"אני כדרוזי, לא נלחם על מקומם של הציבורים האחרים". אמר אסעד. "אני נלחם את המלחמה שלי, של 450 החללים הדרוזים שמתו כדי להגן על המדינה הזו. למה זרקו אותי מחוץ לחוק הזה? למה אני וכל השאר? בשביל כמה מנדטים זרקו אותי החוצה. כמה אפשר לסבול את זה שאנשים מוכנים למכור ערכים בשביל כמה מנדטים לעזאזל?" הוא הדגיש כי "יש דברים יותר חשובים מכמה מנדטים, יש למדינה בעיות קצת יותר רציניות. אנחנו מדינת ישראל הגדולה, ממה אנחנו מפחדים, שמי יגיד שהמדינה לא שייכת ליהודים? החמאס? הדרוזים? כל העולם מצדיע ומשתחווה למדינה הזו, אם מפחד ואם מיראת כבוד". 



כשנשאל האם מעמדו כתת אלוף במילואים מאפשר לו קשר לחברי הכנסת שהעבירו את החוק, התייחס לפוסט שפרסם בפייסבוק וזכה לתהודה ברשת ואמר כי "הערוץ היחידי שלי הוא הרשתות החברתיות. כתבתי את המכתב הזה כבר לפני 4 שנים ואף אחד לא התייחס אליו. עכשיו ענו לי דרך זה ששמו לי אצבע בעין".



אסעד סיכם: "הקשר שלי עם האדמה הזאת ועם עם ישראל ימשיך להיות כמו שהיה בעבר. חבל שכמה אנשים, בשביל כמה מנדטים ותחרות אחד עם השני מי יעקוף את מי מימין, חוקקו את החוק הזה. אני מאוכזב מאבי דיכטר. יש 450 חללים שהקריבו את עצמם, לא כדי שהמדינה תיראה ככה" 




כזכור, אתמול דווח לראשונה ב:מעריב אונליין" כי שלושה חברי כנסת דרוזים, ח"כ אכרם חסון (כולנו) וחמד עמאר (ישראל ביתנו) מהקואליציה וסאלח סעד (המחנה הציוני) מהאפוזיציה, הודיעו כי יעתרו ביחד עם פורום עורכי הדין הדרוזים ויו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות לבית דין עליון לצדק נגד כנסת ישראל ונגד ממשלת ישראל בנושא חוק הלאום. "התייעצתי עם עורכי דין ושופטים לשעבר, הדעה הרווחת שהחוק לא יעמוד במבחן בג"ץ", אמר חסון למעריב.



 
"אין לנו בעיה עם העם היהודי ואין לנו בעיה שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, אבל מה איתנו?", שאל חסון. "מה עם מי שהקריב למען קום המדינה ונלחם למענה, מה עם 420 חללים ומעל אלף מאתיים נפגעי ונכי צה"ל? חוק הלאום עושה ממני אזרח סוג ב, ליתר דיוק מעגן בחוק שאנו אזרחים סוג ז', הרי בין כה אנחנו מופלים לרעה כאזרחים - בתכנון, בחינוך, בתקציבים ובמה לא, עכשיו לבוא ולחוקק חוק שפותח פער בין בני המיעוטים ליהודים ובעצם מרחיק את התקווה לנקודת זינוק שווה בין הבנים שלי לבין בנים יהודים", הוסיף.