ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לזמן בימים הקרובים את ראשי הקהילה הגאה לפגישה, בעקבות המחאה על חוק הפונדקאות. תאריך לפגישה טרם נקבע, אולם בלשכת רה"מ אומרים כי יש מגעים בין הצדדים. ב"החדשות" דווח הערב (ראשון) כי גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מעורבת בניסיונות להגיע לפתרון. על פי הדיווח, היא  לוחצת על בעלה ומעודדת אותו להגיע לפתרון שיאפשר לו לתמרן פוליטית מצד אחד, ומצד שני להיענות למחאה. גורם פוליטי אומר כי רעיית רה"מ שותפה ומעורבת באופן פעיל בשיחות שמנהל נתניהו בנושא.

 
הסרטון של נתניהו. צילום: פייסבוק
באגודה למען הלהט"ב אומרים כי לא נעשתה פנייה מטעם ראש הממשלה או אנשיו אל האגודה למען הלהט"ב או אל נציג קואליציית הארגונים בכנסת עודד פריד. יו"ר האגודה, חן אריאלי, אמרה כי "לא מדברים איתנו בהודעות לתקשורת אלא במעשים. נראה מעשים ואז נחליט אם להיפגש. לא נעשתה פנייה רשמית לאף אחד מארגוני הקהילה. נמשיך להיאבק עד שנראה מעשים, זכויות וחקיקה. גמרנו עם פגישות ריקות מתוכן".
 
גורמים במטה מאבק הלהט"ב אמרו כי כל עוד ראש הממשלה לא מבהיר באיזו קונסטלציה פוליטית הוא מתכוון להעביר תיקון שיוויוני לגברים בחוק הפונדקאות כפי שהתחייב (האם יפנה למפלגות הדתיות להידברות על חוק הגיוס בהתניית החקיקה הנ"ל, האם יכניס זאת להסכמים הקואליציוניים במידה שייבחר שוב וכך יסנדל עצמו לקואליציה ליברלית עם המרכז החילוני?) באגודת הלהט"ב מאד יזהרו מלשחק הפעם לידיים שלו עם כל כמה שקשה לסרב לראש ממשלה.
 
כזכור, המחאה האחרונה החלה לאחר שראש הממשלה חזר בו מההודעה על תמיכה בפונדקאות לאבות יחידניים והצביע נגד ההסתייגות בכנסת. הערב תתקיים עצרת מחאה בכיכר רבין בתל אביב ובכנסת כבר החלו בצעדים פוליטיים, כשסיעות האופוזיציה אספו חתימות של 40 חברי כנסת, הנדרשות על מנת לקיים דיון פגרה מיוחד בנוכחות ראש הממשלה בנושא אפליית קהילת הלהט"ב וחוק הפונדקאות.