יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים יחד עם ציפי לבני, לאחר ההכרזה על מינויה לתפקיד ראש האופוזיציה במקומו של יצחק הרצוג שעוזב לסוכנות היהודית. "נבחרתי לפני שנה כי הבטחתי להתמקד בניצחון, בשכנוע ציבורים נוספים", אמר גבאי. "היום אנחנו עושים עוד צעד לכיוון הזה. בונים מחנה שהוא אלטרנטיבה חזקה להחלפת השלטון, תקווה חדשה לאזרחי ישראל". 

לדברי גבאי, הוא ולבני רואים עין בעין את הדרך שבה האופוזיציה פועלת. "היא תשמש כיו"ר האופוזיציה. היא מביאה איתה את הניסיון, בעיקר בנושאים הביטחוניים, היא היתה כבר בתפקיד הזה. שנינו מסכימים שהמחנה הציוני הוא בסיס של בית פוליטי שמייצר תקווה וערוץ אמיתי להחלפת השלטון". 

"לפני שבוע הסתיים מושב הכנסת, שהציג ממשלה שלא סופרת אתכם, שהבהיר שהשלטון התנתק מהעם. 100 ימים נתניהו לא ביקר בעוטף עזה. מי היה מאמין שאנחנו נעשה קמפיין ונפרסם מודעות שהוא ילך ויעשה את זה", המשיך יו"ר המחנה הציוני. "לצערנו השלטון לא קשוב לבעיות, לקשיים ולמצוקות. הם לא מתעסקים בצעירים שמחפשים תקווה, של משפחות, של מבוגרים, ושל ציבור שרוצה לראות שלטון שעובד עבורו".
גבאי גם מתח ביקורת על יש עתיד ויאיר לפיד: "יש עתיד התייאשו, ויתרו, והרימו דגל לבן. כרתו ברית עם ליברמן. הם החליטו שהם מצטרפים לשלטון. מי שבא לשנות בפוליטיקה לא אמור להתקפל בשלבי הכינוס, עוד לפני המלחמה. מי שיצביע ליש עתיד, יקבל את נתניהו. מי שרוצה להדיח, שיצביע לנו". 

"בשבועות האחרונים התייעצתי עם חברי הכנסת בעבר ובהווה, גם עם הרצוג, יש קונצנזוס רחב שהמחנה הציוני הוא נכס. אנחנו עושים זאת היום. אני רוצה לציין במיוחד את שלי יחימוביץ', שלוקחת חלק פעיל בבנייה ובסיוע. היא ראויה גם לתפקיד יו"ר האופוזיציה, אבל היא הודיעה שהיא רוצה להישאר בתפקידה כיו"ר לביקורת המדינה. האנרגיות שניצור, עם הפעילים, עם הח"כים, והמשך המסע - הם אלה שיביאו את הניצחון. אני קורא למי שתומך בעמדות שלנו, ומחפש שינוי, תתחילו להאמין, תצטרפו לעשייה. לכל אחד ואחת מכם יש דרך לניצחון. יותר מדי שנים אנחנו צודקים, הגיע הזמן לנצח".

לבני וגבאי. צילום: אבשלום ששוני
לבני וגבאי. צילום: אבשלום ששוני


לבני: "הציונות מספיק חשובה שנילחם עליה"

לבני, שחוזרת לתפקיד ראש האופוזיציה, אמרה כי "מהרגע שההודעה יצאה, מכשיר הטלפון שלי לא הפסיק לעבוד, והזכיר לי דבר שלא שמענו במחנה הרבה זמן, קוראים לזה שמחה ותקווה. אנשים אומרים לי שסוף סוף, מתוך הבאר העמוקה הזאת, כמדינה וחברה, הושטנו חבל. שמנו בצד הרבה מאוד דברים. זה מרגש בכל מובן. במהלך השנים האחרונות קראתי להקמת גוש גדול ורחב. הציונות מספיק חשובה שנילחם עליה, קיבלנו תמיכה אדירה". 

"המשימה לא הושלמה, אבל היא הופכת להיות הרבה יותר חשובה, המשיכה יו"ר התנועה. "היא קריטית לעתידה של מדינת ישראל. כל יום שעובר רק מעיד על כך. אנחנו במצב חירום, לא פחות. מי שפקפק שהכל בסדר, חטף את המכה בכנסת בשבוע שעבר. הממשלה טלטלה את היסודות עליהן קמה מדינת ישראל, שמחקה את ערך השוויון ממגילת העצמאות. הופכים אנשים במדינה לסוג ב'. נשים, להט"בים, יהדות ארצות הברית, ערבים. כולם". 
 
"הבשורה הטובה אולי היא שמעולם לא היו הבדלים כל כך בולטים בין המחנות. מי שרוצה רוב יהודי, דמוקרטי, עם שוויון, שיוזמת מדינית ולא רק צבאית - חייב לצופף שורות. וזה מדינה יותר קיצונית, דתית, משיחית בחלק, דבר שעשוי להיגמר במדינה דו לאומית, עם סכסוך אלים שנמשך. צריך להיות נחושים, בלי לשתוק, בלי ללכת בין הטיפות. רבותיי, גם אלה שאנחנו לא חושבים כמוהם, יש להם את הזכות לומר את העמדה שלהם במדינת ישראל. גם על אלה, וגם על אלה. זאת המשמעות של להיות דמוקרטיה. 
 
"המאבק הוא גם בעד, יש לנו דרך, יש לנו חזון. אנחנו מאמינים בו, גאים בו. אנחנו צריכים לשכנע את הציבור, ולא תמיד זה קל בעולם פופוליסטי, אבל החלטנו שנעשה זאת ביחד. אופוזיציה לוחמת והצגת שלטון חלופי. היום אנחנו מציגים את שני הדברים האלה - אופוזיציה ואלטרנטיבה. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לשלב ידיים, לייצר אופוזיציה חזקה למדינת ישראל, שבמרכזה עומד המחנה הציוני. החלטנו לחזק את המחנה הציוני ליצירת גוש אחד, לעבוד במשותף - אני כראש האופוזיציה, וגבאי, כמועמד לראשות הממשלה, כדי להחליף את השלטון. זה מצב WIN WIN - גם למדינה וגם לנו".

"המשימה היתה להחליף את השלטון ודרכו הרעה. מצאנו את המכנה המשותף. לאזרחי ישראל תהיה ברירה. הגמגומים הסתיימו. אני הרבה שנים בפוליטיקה, אני מכירה מקרוב את אלה שמקבלים החלטות על החיים שלנו. אין להם אסטרטגיה ופתרון. הם חושבים ברגע הקובע על ה'בייס'. מה הוא יאמר. זה 'בייס' קיצוני ומשיחי. זאת הבחירה של נתניהו. הקואליציה לא נכפתה עליו, הוא אחראי על הקואליציה הזאת. אנחנו קוראים לכל מי שמבין שזוהי שעת חירום  - להתאחד לקואליציית חירום. לאזרחי ישראל תהיה הבחירה – או דרכה של הממשלה או הדרך שלנו . על כל אחד,על כל מנהיג לבחור צד, איש לא יוכל לשבת על הגדר ולקרוץ לשני הצדדים".