יום אחרי סיום סאגת יו"ר האופוזיציה, התראיין הבוקר (שלישי) הפרשן המדיני של "חברת החדשות", לתוכניתו של גיא פלג ב-103FM, וניסה להעריך את השלכות ההסכם אליו הגיע יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי יחד עם יו"ר התנועה ציפי לבני, במסגרתו האחרונה תתמנה ליושבת ראש האופוזיציה: "קשה לאדם לתת לעצמו תנופה, הוא צריך מישהו שידחוף אותו. לבני כבר 13 שנה במחנה המרכז-שמאל ולכן לא בטוח שהיא תביא את הבשורה, אך אין ספק שהמחנה הציוני נקלע למצוקה מאוד גדולה. השבוע לפני שנה נבחר אבי גבאי ליושב ראש ובסקרים ניבאו לו כ-20 מנדטים. בסקרים האחרונים הוא התדרדר ל-12 מנדטים. זה לא קורה סתם, ההתלהבות הראשונה שכחה ואין דבר שהמפלגה מתמחת בו יותר מאשר קרבות פנימיים".



כשנשאל עד כמה כוחה האלקטורלי של ציפי לבני הוא גדול סיפר: "לבני נמצאת כבר אחרי הרבה מאוד שנים בפוליטיקה. היא נתפסת כדמות מוערכת ופופולרית. אם ציפי לבני הייתה עוזבת את המחנה הציוני ייתכן ושני הצדדים היו מפסידים מכך. שוב היו מאשימים את לבני בזגזוג וגבאי היה סופג מהלומה קשה שעלולה הייתה להוריד את המפלגה לכמות מנדטים חד ספרתית, ולכן זו החלטה הגיונית מבחינת שניהם".





"כעת יש פגרה ולכן רק ב-7 באוקטובר, יום חידוש מושב החורף של הכנסת, תפקיד יו"ר האופוזיציה יהיה רלוונטי. על פי ההערכות ייתכן שהכנסת תפוזר מהר מאוד. יש דבר אחד משמעותי שעומד להיות הסיפור של החודשים הבאים - הקרב בין יאיר לפיד לאבי גבאי. מול נתניהו, בהנחה והוא ירד מעט בסקרים, יתייצב אדם אחד - לפיד או גבאי. לפיד בשפל של שנתיים, גבאי גם בשפל אך הצליח מעט להתאושש ואם הוא יעקוף את לפיד זה יהיה מהלך דרמטי. חצי מיליון איש בישראל אומרים שיצביעו לאיש שינצח את נתניהו. גבאי הביא את לבני ועם התנופה הזו יוכל גם לצרף את אליו את בני גנץ".



על אהוד ברק וההערכות על שובו לפוליטיקה אמר הפרשן הפוליטי: "סיפורו של ברק הוא מאוד מעניין לעיתונאים. הוא עושה כמיטב יכולתו להישאר על סדר היום, להיות האופוזיציונר הכי חריף ומחכה שהדובדבן יבשיל ויקראו לו. אמנון אברמוביץ' כתב פעם שהוא נפעם מכושר הניתוח המרשים של ברק, אך הגפרור שמונח בבסיס התיאוריות שלו לא יושב כמו שצריך וכך כל הבניין קורס. אינני יודע, אך אני חושב שהסיפור שלו הוא היסטוריה. אהוד ברק כפוליטיקאי בליגת העל מול נתניהו - הסיפור הזה כבר מאחורינו וגם הוא יודע את זה".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן