האבן שנפלה מהכותל בתחילת השבוע מוכיחה שישראל גיבשה תוכנית להרוס את מסגד אל-אקצא בירושלים, כך אמר היום (חמישי) הדובר של תנועת הפתח, אוסאמה קוואסמה. 

מאז התקרית יוצאת הדופן של נפילת האבן מהכותל, שכמוה לא התרחשה שנים רבות, מנסים פלסטינים להפיח רוח חיים בטענה הנושנה שלהם, לפיה ישראל מתכוונת להרוס את מסגד אל אקצא כדי לבנות מחדש את בית המקדש השלישי. 
קוואסמה, אמר כי נפילת האבן היא "סימן מסוכן לכל מה שקורה במסגד אל אקצא ובסביבתו", כשהוא מתייחס לעבודות החפירה הארכיאולוגיות שמתקיימת באזור הר הבית במשך עשרות רבות. "כל מה שנמצא בסביבת מסגד אל אקצא ומתחת לו הם אסלאמיים בלבד", אמר קוואסמה. "ליהודים אין עליו זכות בכלל", הוסיף. 

האבן ניתקה ממקומה בכותל ביום שני האחרון, יום אחד בלבד לאחר תשעה באב, יום חורבן בית המקדש הראשון והשני, ונפלה על מרפסת התפילה הצמודה אליו. בתיעוד של האירוע נראה אדם עומד במרפסת התפילה כאשר האבן מתרסקת על הקרקע בסמוך לו, אך הוא לא נפגע. רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, מסר שמדובר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע מזה עשרות בשנים. 

"העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד", אמר הרב רבינוביץ'.