השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי (ליכוד) התראיין היום (שבת) בשבתרבות בצור הדסה וציין כי הוא רואה עצמו כמתאים ביותר בליכוד להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקידו. "עידן נתניהו יסתיים תוך 10-11 שנים זה מה שאני מעריך כרגע", אמר הנגבי, "אבל בבוא היום אני רואה עצמי יותר כשיר משאר חבריי להתמודד על ראשות הממשלה".



על הסיכויים לבחירות הבהיר השר כי "הן יתקיימו במועדן ולא לפני. אם אחת המפלגות לא תשמור על המשמעת הקואליציונית יכול להיות שנגיע לבחירות מוקדמות. אם זה יהיה במרץ במאי או באוקטובר זה נראה לי פחות דרמטי. זה תלוי למעשה בכל אחת מסיעות הקואליציה. ראש הממשלה מוכן לבחירות ורוצה בחירות, אך הקואליציה לא אפשרה לו את זה. מבחינת לוחות הזמנים הבחירות יתקיימו לפני שייפול הפור בהקשר של הגשת כתב אישום. בהנחה שהסקרים אינם טועים ונתניהו ירכיב את הקואליציה הבאה - מה תהיה ההחלטה שלו במידה ותתקבל החלטה על הגשת כתב אישום. הדבר הנכון ביותר הוא להמתין להכרעה המשפטית".



הנגבי התייחס למתיחות הביטחונית בדרום ואמר: "בשבועות האחרונים ניסינו להבהיר בעזה שאנחנו עולים מדרגה. אין סימן שאלה בנוגע ליציאה למבצע נוסף, לפי הקבינט, גם שר הביטחון לא רוצה שנצא למבצע בעזה. גם החמאס לא יורה מחוץ לעוטף, הוא פועל בזהירות. אין חילוקי דעות בנושא בין רה"מ ושר הביטחון על עוצמת התגובה". 



בנוגע לחוק הלאום הבהיר הנגבי כי הוא בוודאי לא נעשה על דרך של מחטף כפי שאמר השר כחלון. לדבריו, "התוצאה המעשית היא שהציבור הדרוזי מרגיש שנעשה לו עוול. צריך למצוא לזה מענה, אבל הוא לא יהיה באמצעות תיקון חוק הלאום, אלא לאפשר להם שוויון, חלוקת משאבים ליישובים הדרוזים. משיחות עם הדרוזים אני יודע שפחות מעניין אותם איזו הצהרה חוקית ויותר חשוב להם שלילדים שלהם תהיה אפשרות לבנות בכפרים וביישובים שלהם". 



על המתיחות בשבועות האחרונים בגבול הצפון אמר כי ישראל לא מוכנה לשום נוכחות והתבססות איראנית בשום מקום בשטח סוריה. "ישראל ממוקדת במספר זירות והזירה העיקרית היא בסוריה. האתגר שלנו הוא הרצון האיראני להתמקם בסוריה. ישראל לא מעורבת במאבקי הכוחות של השכנים הסורים. פעלנו בעיקר בזירות אחרות ששייכות לחיזבאללה. ישראל לא מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה. המדיניות שלנו היא למנוע את ההתפתחויות האיראניות בסוריה בכל מחיר. היכולות האיראניות יכולות להגיע ל-1300 ק"מ והם מתבססים בסוריה ונפעל בכל מחיר שזה לא יקרה".