אלי בר זכאי, שחשוד כי דרס למוות את אילון שלו-אמסלם בן ה-13 בסוף השבוע האחרון בתל אביב, עבר תחילה בדיקה באמצעות 'הנשיפון' שבה נמצאה כמות אלכוהול של 600 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף, פי 10 מהכמות המותרת. הנהג סירב לבדיקת 'ינשוף' ולבדיקת דם. פרקליטו של הנהג, עורך הדין אילון אורון, התייחס הבוקר (שני) ב-103FM לנושא: "צפיתי בערוץ עשר בו דנו בנושא. לכל מטבע יש שני צדדים. זו קטסטרופה ואסון, השופט בעצמו כתב שזה אסון גם למשפחה של ההרוג וגם למשפחה של הנהג".

"מרשי הוא 'ילד טוב ירושלים'", הוסיף אורון, "הוא מגיע ממשפחה חרדית וצבר ותק של חמש שנים בנהיגה ללא עבר עברייני. הוא בחור טוב שקרה לו אסון. אתמול פורסמו נתונים שהראו כי נערים רבים בקבוצות הגיל שלו מצאו את עצמם נוהגים אחרי ששתו אלכוהול. אני לא מקל ראש בכך, זו תופעה וזה לא בסדר".

על בדיקת 'הנשיפון' בה נמצא הנהג חורג פי 10 מהמותר בכמות האלכוהול בגופו הבהיר בר זכאי: "החוק קובע מגבלות שרירותיות והוא חייב להיות כזה. אלכוהול במידה כזו או אחרת יכול לגרום לתאונה. היו מקרים בהם משפחות המנוח פנו לנהג הפוגע וביקשו שלא ייפול לצער בעקבות האירוע. אם הוא בגיל 24 ויום, מותר לו לשתות פי עשרה ממה שמותר לבחור צעיר יותר. מבחינת החוק הייתה לו בעיה אך אין הבדל בסיכון. אלכוהול במידה כזו או אחרת עלול לגרום לתאונה אך הכמות - פי עשרה או לא, זה עניין פורמלי ולא זה שגרם להבדל מבחינה זו".

אילון שלו-אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
אילון שלו-אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

לשיחה הצטרף שמואל, אחיו של הנהג הפוגע, שאמר כי גם משפחתו תישא בתוצאות המקרה כל החיים: "שלומנו לא טוב. אנחנו כל הזמן חושבים על הנער שנהרג. זה לא היה צריך לקרות. לקחנו קשה את האירוע, לא משנה באיזה צורה זה קרה, עם התוצאה הזו אנחנו נחיה כל החיים. אחי הוא ילד טוב שלומד ומתפלל, יש לו נשמה טובה. הוא עבד אצלי בעסק ואני מכיר אותו היטב. אני לא יודע מה התגלה בגופו לאחר התאונה ולא הייתי במקום כשזה קרה, בשביל זה יש את עורכי הדין והמשטרה".

כשנשאל אם משפחתו שוקלת לבקר את משפחת ההרוג השיב: "כמובן שחשבנו על זה, כתבנו להם מכתב. הם כינו אותו רוצח אך השאלה ממה הם ניזונו ומה הם שמעו באותו רגע. העברנו מסר שאנחנו כואבים את המוות. הנהג עצמו לא מפסיק לבכות ומבין שזה קרה בגללו. בכל צורה שלא תהיה הוא זה שנהג באוטו. אני לא יודע איך הוא יחיה עם הדבר הזה בהמשך".

עריכה: איתמר זיגלמן