אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכול להיפגש עם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אז ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להיפגש עם מנהיגי איראן, כך אומר השליח המיוחד של סין לסוריה בשיחה עם הג'רוזלם פוסט. שיי שיאויאן, שהגיע לישראל בסוף השבוע לאחר שביקר בערב הסעודית ובסוריה, כי הקהילה הבינלאומית צריכה להבטיח שישראל ואיראן לא ייכנסו לעימות ישיר ביניהן.

"אם הנשיא האמריקאי נועד עם מקבילו בפיונגיאנג, מדוע לא יכול לקרות משהו דומה בסוריה, בין הצדדים השונים בה?", אמר שיי, שבעבר כיהן כשגריר הסיני באיראן. "איש לא יודע אם בשלב מסוים ישראל ואיראן יקיימו דיאלוג ביניהן, כי אחרי הכל, לפני 40 שנה היו לכם יחסים טובים עם טהרן".
כנשאל אם הוא באמת יכול לדמיין מצב בו חמינאי או רוחאני ייפגשו עם נתניהו, במיוחד לאור העובדה שספורטאים איראניים מסרבים להתחרות בישראלים, אמר השליח הסיני כי "בעולם אין דבר בלתי אפשרי. עם מאמץ, נחישות ואמונה פוליטית, אולי בעתיד, מי יודע?".

האם סין תהיה מוכנה לנסות לארגן פגישה בין מנהיגי שתי המדינות?
"אני חושב שזאת אפשרות להוריד את המתיחות בסוריה. לכן אנחנו מנסים לקדם דיאלוג מדיני, משאים ומתנים, פשרות מדיניות ולא פתרונות צבאיים. כשאני מדבר על פתרונות צבאיים, אני מתכוון לא רק בתוך סוריה, אלא גם בין צדדים אחרים המעורבים בסוריה", הבהיר שיי כשהוא מתייחס לתקיפות הישראליות בסוריה ולנוכחות האיראנית בה. 
האפשרות של מגעים בין ישראל לאיראן לא עלתה בביקוריו של השליח בערב הסעודית ובסוריה, אבל הוא מקווה "שבשלב מסוים הן יוכלו לדבר, גם אם כעת זה נראה מאוד קשה". 
בביקורו בסוריה לא התבקש שיי להעביר מסר לישראל, אבל עשב את דמשק עם הרושם שהסורים לא רוצים שיפרוץ עימות צבאי בין ישראל לאיראן בארצם. על הדרישה של ירושלים שלא תהיה נוכחות צבאית איראנית בסוריה, אמר האורח הסיני כי "לא אשפוט את הלגיטימיות של הימצאותם בסוריה, אבל על הקהילה הבינלאומית לדאוג שהמצב לא ייצא משליטה - לנהל את המצב, לנסות להפחית את המתח ולא להסלים ".