ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס היום (רביעי) לפרסום ההקלטות מהן השתמע כי קיים דיל בין מפלגות הקואליציה על חוק הלאום. "להגיד את האמת? אני לא אוהב את חוק הלאום", אמר גפני לכאן ב', "אבל בואו נעמיד הדברים על דיוקם בעקבות ההקלטה שלי שפורסמה - זה יצא מהנהלת דגל התורה, וזה שזה יצא משם זה עניין שצריך לדון עליו. אני חבר בקואליציה ואני מצביע על דברים שאני לא אוהב, זה חוק שהופיע בהסכמים הקואליציוניים".



כזכור, במשך השבוע פורסמו בכאן 11 הקלטות בהן מודה גפני בדיל שעשה עם ראש הממשלה בנוגע לחקיקה. בהקלטות נשמע אומר יו"ר ועדת הכספים להנהלת 'דגל התורה' כי "חוק הלאום הוא חוק רע. למה הסכמנו לזה? בגלל שנתניהו אומר שזה חוק שחשוב לו, ולכן כל מה שאתם דורשים בחוק הגיוס אני עושה. זה חוק יסוד שאומר דברים חמורים. אנחנו לא רוצים את זה. הכל שם אפיקורסות מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה".



עוד הוסיף גפני בריאיון כי "ראש הממשלה מצביע גם על דברים שהוא לא אוהב, כנ"ל חברי קואליציה. ככה זה כשאין רוב למפלגת השלטון. נקבעים אמות מידה שעל פיו עובדים. לא אוהב אותו, אבל יכול להביא שורה של נושאים שאני לא אוהב והצבעתי עליהם".



"אנחנו רואים את מה שמתרחש, אבל זה לא הגון שאדבר נגד כי הצבעתי בעד. החוק הזה לא ישנה כלום, אבל הוא רע. גם בצורה שהוא נוסח בקריאה שנייה ושלישית. מה הוא כן עושה? הוא עושה מצג כאילו יש אזרחים סוג ב'. זה יוצר מצב שהוא לא טוב. הוא לא שינה דבר, הוא מעמיד בראש השיח הציבורי דברים שאף אחד לא מעוניין. לא מעוניין שהדרוזים ירגישו שהם אזרחים סוג ב', זה לא ישנה גם כלום, לכן זה היה מיותר".
"אני אומר תמיד בהרצאות בפני ציבורים שונים, שלו זאת היתה מדינת הלכה, אז היה צריך לתת שיוויון מלא ללאומים אחרים. המציאות היא שאני עוסק בוועדת הכספים בדרוזים ובחיילים משוחררים והמדינה לא עוזרת להם כנדרש. נכון, מנסים, ואני לא מזלזל, אבל לא עובד. אם זאת היתה מדינת הלכה, הם היו מקבלים שיוויון מלא. אבל זה כבר דיון פילוסופי".
איך ח"כ כמוך מנוסה, מיומן, בעל יושרה, אומר - חוק שאני לא אוהב, והצבעתי עבורו?
"זאת מציאות. כך זה מתנהל, אחרת הכל היה הופך לאנרכיה. לא היה דיל, לא משל ולא נמשל. במלוא הכנות. לא היה צריך לעשות דיל. יש הסכם קואליציוני. מעולם לא דיברתי עם ראש הממשלה. אנחנו מאמינים מאז ומתמיד שלולא לומדי התורה לא היינו חוזרים לארץ".