החליטו לקצור את הפירות: לאחר האירועים האלימים בגבול הרצועה החודשים האחרונים, בחמאס החליטו לקבל את תוכנית ההסדרה המצרית, כך דווח הערב (שישי) בחברת החדשות. לתוכנית ארבעה שלבים: בשלב הראשון תושג רגיעה, ייפתח מעבר רפיח באופן קבוע ויינתנו הקלות במעברים לישראל.

בשלב השני יושג הסכם בין פתח לחמאס לחידוש תשלום המשכורות, הרשות הפלסטינית תיכנס לניהול הרצועה בחסות מצרית, ויוכנו בחירות כלליות בתוך חצי שנה. בשלב השלישי יתבצעו השקעות בתשתיות וצמצום האבטלה, ונמל עזה יקושר לפורט סעיד להעברת סחורות. בשלב הרביעי תושג הסכמה על הפוגה ל-5-10 שנים, ויתבצעו חילופי אסירים וגופות.

לפי הדיווח, יש עוד דברים שחמאס שמח עליהם בתוכנית: אספקת גז בישול שחסר ברצועה ממצרים, היתר לתושבי הרצועה לעלות לרגל למכה, שיפור הטרמינל ברפיח, ניסיון לכונן שדה תעופה בסיני, אולי באל עריש, שישרת את תושבי עזה, ואספקת עוד חשמל מישראל. 

מחבלי חמאס. צילום: אעבד ראים קביט, פלאש 90
מחבלי חמאס. צילום: אעבד ראים קביט, פלאש 90


מה שאופרטיבי זה השלב הראשון ועליו מדובר בשלב זה. השלב השני לא נמצא בידי ישראל אלא בין הרשות הפלסטינית לחמאס, כאשר דרוש הכסף של האו"ם - 650 מיליון דולר, ותוספת של עוד 30 מיליון דולר מקטאר יגיע רק אם הרשות תקבל שליטה על עזה. 

אישיות ישראלית ביקרה לאחרונה בקטאר בניסיון לגייס את ההון להסדרה. גורם ביטחוני אמר לחברת החדשות באופן מפורש וברור כי עניין השבויים והנעדרים יהיה נושא שיסוכם עליו לפני שממשיכים הלאה בתוכנית.