עשרות אלפי מפגינים הגיעו אמש לתמוך במחאת הדרוזים כנגד חוק הלאום ובקריאה לשוויון זכויות מלא. פרשן "החדשות" עמית סגל התייחס הבוקר (ראשון) ב-103FM להשפעתה של המחאה שהשתלטה על השיח הציבורי: "העובדה שיש ממשלה שמתארגנות נגדה שתי הפגנות גדולות בתוך שבועיים היא נורת אזהרה. בנימין נתניהו אמנם חזק בסקרים ויש לו קואליציה, אך הסיטואציה הזו אינה טובה לו".

לדבריו, "מחאת הלהט"ב כללה רבים שלא השתייכו למחנה שלו. במחאה של אתמול זה יותר מורכב. אם מסתכלים על דפוסי ההצבעה מגלים שהקהילה הדרוזית הולכת ונהיית ימנית עם השנים, היא ברובה הצביעה לנתניהו. מה שהיה מעניין בהפגנה אתמול הוא שיתוף הפעולה בין מארגני המחאות נגד ביבי והשחיתות השלטונית לבין הקהילה הדרוזית. ראינו שם פרצופים שלא נראים בהפגנות נגד נתניהו בתל אביב בשנתיים האחרונות, מאז החלו החקירות נגדו". 



"נתניהו לא סתם נפגש ארבע פעמים עם הקהילה הדרוזית במטרה למנוע את ההפגנה - מטרה שהוא נכשל בה", הבהיר סגל, "עם זאת, אינני בטוח שהדבר מהווה סיכון מיידי על נתניהו. העובדה שהייתה הפגנה אומרת שהכלים ההסברתיים שנשארו לדרוזים במאבקם הוא די מצומצם. מה הם יעשו כעת? העלבון הגדול של הקהילה הדרוזית בעקבות חוק הלאום נוצר עקב העובדה שברוב השנים הם ראו עצמם כאחים ליהודים ובחוק הלאום הם מצאו את עצמם יחד עם אלו שלא כאלה". 

לסיום סגל תהה: "את המחאות הללו לא שמענו בעוצמה כזו עד שהחוק עבר. איפה היו חברי הכנסת הדרוזים עד אז? האם גם הם לא הבינו?".

עריכה: איתמר זיגלמן