על רקע ההתקדמות במגעים לקראת הסדר רגיעה אזורי בין ישראל לחמאס, ולאחר מסיבת העיתונאים שכינסה יחד עם זהבה שאול, טענה הערב (ראשון) לאה גולדין, בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM כי "אביו של אורון שאול מת משברון לב לאחר שבנימין נתניהו, החבר שלו מהליכוד, בגד בו". מלבד זאת, היא אישרה ששמעה את הנזיפות שספגה אמו של אורון שאול מראש הממשלה, ואמרה: "כבר ארבע שנים אנחנו מנסים להזיז את הקיר בנימין נתניהו, שמפקיר את החיילים שלנו".



"אנחנו מפגינים מול מעון ראש ממשלה בימים אלה, וחוששים שכבר איחרנו את הרכבת", סיפרה גולדין. "כבר ביום חמישי העבירו במחסום כרם שלום ציוד להתפלת מים לעזה שעוכב חודשים ארוכים ביוזמת האמריקאים כך שאנחנו כבר לא יודעים איפה אנחנו עומדים בתוך הרכבת הנוסעת. גם אחרי שיחה קשה עם המתאם אין לנו שום מידע. הכל זה ספינים ומכבסה של מילים".
 
"איכשהו בכל פעם שיש תהליך כלשהו אנחנו מחוץ למשחק", המשיכה. "אנחנו כבר ארבע שנים אחרי האירוע וכל פעם נותנים מתנות לחמאס והעסק מתפוצץ מיד אחר כך. לפני בדיוק שנתיים היה את הסיפור עם הטורקים והבטיחו לנו שהחזרת השבויים תהיה תנאי מוקדם בתוך ההסכם, ואז לפתע הם הוצאו מתוך ההסכם בטענה שהשבתם היא נגד האינטרסים של מדינת ישראל. כעת, הולך ונרקם לו מסך עשן נוסף כשלכאורה אף אחד לא יודע כלום, אך הרכבת כבר מתחילה לנסוע".

 


"אנחנו קוראים לביבי להתנהג כמו טראמפ", הוסיפה אמו של החייל שנחטף במבצע צוק איתן. "טראמפ הכין את קוריאה הצפונית וטען שהוא הולך לבצע משהו במדינה, ודרש כתנאי מוקדם לשחרר את הנעדרים. רק אז הוא הסכים להיפגש עם המנהיג של המדינה. תנאי להמשך התהליך הוא השבת החיילים - זה מבחן האמינות לאויב ולשותפים שלנו וזה מבחן האמינות לראש הממשלה ולשרי הקבינט ששלחו אותם לקרב. הם חייבים להחזיר אותם. החזרת השבויים קודמת לכל, אין כאן ציר ואין כאן סקלה. כבר ארבע שנים אנחנו מנסים להזיז את הקיר בנימין נתניהו, שרוקם את האינטרסים שלו ומפקיר את החיילים שלנו. זה קשה להזיז קיר ועייפתי מאוד מכך. אביו של אורון מת לפני שנתיים משברון לב לאחר שבנימין נתניהו בגד בו".

"הפקרת החיילים היא הפקרת החוסן הלאומי שלנו", הדגישה, "המשימה שלנו היא קודם כל להחזיר את החיילים למען ידעו כל חיילי ישראל שמי ששולח אותם לקרב גם מחזיר אותם. משהו קרה במערכת הערכים של מערכת הביטחון ושל ראש הממשלה שלא מעזים לצאת עם פנים גלויות כדי שנוכל לענות להם. נוצר כאן דפוס התנהגות שמעצים את האויב. אותי לימדו שצה"ל צריך להרוג ולהביס את האויב. פתאום נוצרה לנו מערכת הפוכה, כשהמערכת הביטחונית וצה"ל משקמים את האויב, תוך הפקרות החיילים ומשפחותיהם בתירוץ של מניעת המלחמה הבאה. זו כותרת לתבוסתנות שלא מגיעה לאף חייל במדינת ישראל".

לטענתה, "הלוקש הזה שמוכרים לנו כבר ארבע שנים הוא שצריך להעצים את האויב כדי למנוע את המלחמה הבאה, וכך מגדירים אותי ואת הבן שלי כאויבי המדינה. זו פשוט תקלה, מישהו התבלבל. זה אולי עובד על הבכירים אבל זה בכלל לא עובד על עם ישראל שחובר למסדר הדר ומגייס את הבנים שלו. כל אחד שואל את עצמו מי יחזיר את הבן שלהם בעת הצורך".

בהתייחס לטענתה של זהבה שאול, לפי נתניהו כינה אותה ואת בעלה "שקרנים", אמרה: "ישבתי שם אחרי שנחתם ההסכם הסופי והסברתי לו שהוא לא עמד במילה שלו. אם הוא באמת נזף בה? יותר מזה. למה רק עליה הרים את הקול? מה? עלינו לא? אתם חושבים שלא ספגנו את המנה שלנו? זה לא מכובד". 

אבירם שאול: "רה"מ שלח את אורון והדר, אבל לא החזיר אותם"

משפחותיהם וחבריהם הקרובים של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול פתחו במאה מול בית נתניהו, בירושלים. בראיון לערוץ "כאן", מסר אחיו הגדול של אורון שאול, אבירם, כי "המסר שלנו הוא מסר פשוט, זה מסר שאנחנו אתו כבר ארבע שנים. ארבע שנים בהם אורון והדר לא חזרו מהמלחמה". 
 
לדבריו, "אותו ראש ממשלה לפני ארבע שנים, שלח אותם, אבל לא ידע להחזיר אותם הביתה. זה דבר הכי לגיטימי בעולם, שהם צריכים להיות בחוד החנית של כל הסכם בין ישראל לחמאס. הם צריכים לחזור. זה נראה לי קצת לא מציאותי שאני צריך בכלל להגיד את זה. זה מובן מאליו". 
 
כזכור, בשעות הבוקר קיימו משפחותיהם של החיילים מסיבת עיתונאים בירושלים, על רקע הדיווחים על ההתקדמות במגעים להסכם הסדרה אזורי ובינלאומי בעזה, ולקראת כינוס ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני היום אחר הצהריים. על פי דיווחים, ההסדר ברצועה אמור לכלול הפסקת הפרחת בלוני התבערה וירי הרקטות תמורת הקלות. כמו כן דובר על השבת השבויים והנעדרים.
 
מוחים מחוץ לבית רה"מ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מוחים מחוץ לבית רה"מ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זהבה שאול פתחה את מסיבת העיתונאים ואמרה: "אני כאן כאמו של אורון ואשתו של הרצל, מודיעה לממשלת ישראל ולעומד בראשה שתעשה כל שביכולתה להחזיר את אורון והדר הביתה. מדינת ישראל - אל תחזרו על הטעויות שלכם. אני קוראת מפה לממשלת ישראל - אל תהיו שותפים להסכם עם ארגון טרור שחוטף את ילדינו שיצאו להגן על המולדת. אל תתנו שירות הומניטרי לחמאס כמו עזרה בבנייה של נמל ימי או כל מחווה אחרת - עד שלא תשיבו את הדר ואורון והנעדרים הביתה. אלה ערכי היסוד שמנחים את האומה ואת צה"ל, לא מפקירים לוחמים בשטח. זהו חלון הזדמנות אחרון בשבילנו. אסור לנו לפספס אותו".
 
אביו של הדר גולדין, שמחה, אמר: "תמיד אני פונה לראש הממשלה, היום אני פונה אל הציבור בישראל שהצביע בו ונתן בו אמון. הציבור הישראלי צריך לדעת שישיבת הקבינט היום מיותרת וכל מטרתה מצג שווא. הסכם הכניעה - שנקרא הסכם ההסדרה. מול עזה - התחיל באופן מעשי כבר לפני שלושה ימים ולא כולל בתוכו את השבת החיילים והאזרחים. זה התחיל ביום חמישי בבוקר עם הכנסת הציוד ההומניטרי לעזה כדי לבנות מתקן התפלה. נתניהו נכנע לטרור העפיפונים והצלפים. שני חיילים שלחמו בצוק איתן ולא חזרו ושני אזרחים - לא חזרו הביתה". 
 
הוא הוסיף כי "איבדתי את האמון שלי ברה"מ כשסגר לפני ארבע שנים את המערכה בעזה בלי להחזיר את הבנים הביתה. אני לא נגד משא ומתן לחילופי שבויים, אבל אני יודע בביטחון שאין משא ומתן. ואיך אני יודע? מתאם השבויים ונעדרים לשעבר, ליאור לוטן, אמר לי יש רק הספין. המלים שנתניהו מקפיד לומר בכל אירוע וטקס הן מלים חלולות. המלים החדשות שהתווספו - כמו הסדרה רחבה - הכל ספין. אין מתווך גרמני, אין גורם קטארי או גורם מודיעיני מצרי. ההסדרה יצאה לדרך בלעדינו והפעם הציבור לא ישתוק ולא יסלח".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן