בצל החלטת בג"ץ לקבל חלקית את בקשת המדינה, ולאפשר עיכוב של חקיקת חוק הלאום בכארבעה חודשים, איים הבוקר (רביעי) חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד), בתכניתו של אראל סג"לב-103FM, ממלחמת אזרחים במקרה שבו יתערבו השופטים בחוק הלאום. 



"אם בג"ץ יחליט לפסול חוק יסוד שהתקבל ברוב של 62 קולות בכנסת, לאחר דיוני עומק בין כל הצדדים והגורמים, פירושו של דבר שתהיה הפיכה שלטונית", הכריז אוחנה, שהסביר: "זה לא דבר שיעבור בשקט, ולכן התרחיש שאני מתריע מפניו הוא כזה שעלול להוביל למלחמת אזרחים. מי שאמר את זה לפני היה אהרון ברק. כששאלו אותו מה יקרה ביום בו הממשלה תחליט לא לבצע פסק דין של בית המשפט הוא השיב כי 'הטנקים יכריעו'. לא המצאתי דבר".



 בשלב זה, אמר לו סג"ל: "חלק מדוברי השמאל דיברו במונחים אפוקליפטיים. נדמה לי שדווקא אנחנו, אנשי הימין, צריכים להסתייג כדי שלא יבינו שאנחנו קוראים לזה. אתה חבר כנסת ויש לך אחריות".



 


הח"כ מהליכוד השיב: "האם מישהו הבין מהראיון שביצעתי ברדיו 'ארץ' שאני קורא למלחמת אזרחים? אני קורא לבית המשפט לא להתערב בחוק היסוד הזה ולא לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית ברגל גסה. מי שמקבל את ההחלטות בדמוקרטיה הוא הציבור באמצעות נבחריו, ולא קבוצה של שופטים. הם לא מבקשים בכל ארבע שנים את אמון הציבור. אם בית המשפט יחליט שמחבלי החמאס הם לוחמי חופש ויורה על המדינה לשחרר אותם לרחובות, איך נתנהל מול הדבר הזה?"

"אינני חוזר מהמילים הקשות שאמרתי, אך הן נועדו כדי להזהיר מהאפשרות שנגיע למלחמת אזרחים או להפיכה שלטונית", הוסיף אוחנה. "ההחלטה על ההתנתקות התקבלה על ידי נבחרי הציבור".

כשנשאל מה עשתה הכנסת כדי לנסות להצר את כוחו של בית המשפט העליון, סיפר: "חוק אחד כבר עבר בקריאה שלישית וכונה חוק עוקף בג"ץ, שפסק שלא לשלול את תושבות הקבע של אנשי חמאס במזרח ירושלים. חוק היועמ"שים הוא עוד חוק שנועד לאזן את הכוח הבלתי מידתי שיש למערכת המשפטית והוא כבר עבר בקריאה ראשונה. אני תומך בפסקת ההתגברות, ואני מקווה שהיא אכן תרקום עור וגידים. לכנסת ה-20 יש אמירה במאבק בין המערכת המשפטית והמערכות האחרות. עדיין לא הגענו ליעד, כי יש גם למנות שופטים שישקפו פחות או יותר את הציבור".

את דבריו חתם באומרו כי "ברצוני להרגיע את הציבור - לדעתי המוצקה, בית המשפט העליון לא יבטל ולא יישנה את חוק הלאום בעיקר משום שהוא אינו חוק מפלה. החוק קובע מהי מדינת ישראל ומהם ערכיה כמדינה יהודית. אני שומע אנשי אקדמיה שקוראים לבית המשפט העליון לעשות זאת ואני מזהיר מכך".