חברי הרשימה המשותפת מחממים מנועים לקראת ההפגנה שתיערך הערב (שבת) בתל אביב נגד חוק הלאום, זאת לאחר המחאה בשבוע שעבר שערכו חברי העדה הדרוזית, שסחפה רבבות בני אדם לכיכר רבין. המחאה שתיערך היום צפויה להתחיל בכיכר רבין ותכלול צעדה לקראת עצרת ברחבת מוזיאון תל אביב.



יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה הכריז בטוויטר ש"עשרות אלפי ערבים ויהודים נעים בכמויות באוטובוסים לתל אביב, כי היום אנחנו מתעקשים להעביר מסר ברור - מדינה דמוקרטית חייבת להיות לכל האזרחים. אין אמירה יותר ערכית מזו מול חוק הלאום האפרטהיידי ואין תשובה הולמת יותר לממשלה מסיתה מרבבות של אנשים שיוצאים לרחובות במחאה".



גם חבר הכנסת אחמד טיבי הצטרף לקריאות להגיע להפגנה ואמר: "ההפגנה הערב בתל אביב היא זעקה אחת מיני רבות ויהיו בה עשרות אלפי ערבים ויהודים בדרישה לשוויון ודמוקרטיה אמיתית ללא מדרג גזעני של אזרחים. מלבד ההפגנה היום, הרשימה המשותפת תקיים סיורים ומפגשים באירופה ובאו"ם ומשימתנו נגד חוק הלאום ומדיניות ממשלת ישראל תהיה קלה יותר עם מסמך חוק הלאום שנציג אותו בכל מקום בעולם. רק יחד נוכל לנצח את החוק ואת יוזמיו".



חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, יו"ר בל"ד, הצהיר כי ההפגנה בתל אביב היא אות הפתיחה למאבק לביטול חוק הלאום הקולוניאלי והגזעני ולביטול כל חוקי האפליה. זחאלקה הוסיף: "אנחנו מתנגדים לתיקון החוק ודורשים ביטולו המוחלט. הוספת המילה שוויון לא תציל אותו והוא יישא זרעי הגזענות בכל מתכונת.  אלה המסתפקים בתיקון החוק רוצים להוסיף לו מסיכה של צביעות, לא יותר. מי שמתנגד באמת לחוק צריך לאמץ את העיקרון הפשוט והאוניברסלי של "מדינת כל אזרחיה".  כל הצעה שאינה מבוססת על שוויון מלא בין כולם, ברמת הפרט וברמה הקבוצתית תהיה גזענית ותוביל לפרקטיקה גזענית".

חברת הכנסת אעידה תומא סלימאן אמרה: "רבבות של אנשים, ערבים, יהודים, נשים, גברים וצעירים נוהרים באוטובוסים בשעות אלו לת"א כדי להרים צעקה שעוד תהדהד ארוכות בראשם של הגזעניים שחשבו להשתיק ולהדיר אותנו. לא מרפים ולא מרפות עד הפלת חוק הלאום. תצטרפו, זהו מאבקם של כל החופשיים".