בדיון שנערך היום (ראשון) בוועדה לענייני ארכיונים נחשף כי בארכיון המדינה קיימים חומרים של המשטרה בפרשת ילדי תימן שטרם נחשפו. הדיון בוועדה בראשותה של שרת המשפטים איילת שקד הדיון התמקד בשלוש סוגיות: בירור קיומו של חומר ארכיוני בידי המוסד, בירור חומר ארכיון בידי המשטרה וכן בירור התיעוד בארכיון צה"ל אודות הצנזורה בשנות ה- 50 בנוגע לפרשת ילדי תימן, כולל מעורבות חיל הרפואה בילדי העולים בשנים 1950-1951. 
בוועדה הוחלט כי יש להטיל על גנזך המדינה לקיים בדיקה מקיפה של כל 300,000 התיקים המסווגים הקשורים לנושא ולחשוף את כל התיקים הנוגעים לפרשה. עוד הוחלט כי יש לחשוף את כל התיקים המסווגים של המשטרה בארכיון המדינה הקשורים בנושא.
כמו כן, ארכיון צה"ל יפרסם את הנתונים שאין בהם פגיעה בפרטיות ויאפשר לנציג הוועדה הפרלמנטרית המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן בראשות ח"כ נורית קורן לעיין בתיקים הפרטניים עצמם. הוועדה רושמה בפניה את הודעת נציגי המוסד כי בארכיון המוסד לא נמצא חומר הקשור בפרשה.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "פרשת ילדי תימן היא פצע מדמם בחברה הישראלית. מדינת ישראל צריכה להיות 'ספר פתוח' בכל הקשור לפרשה קשה זו. הכלל הוא שכל חומר בנושא צריך להיחשף. אחרי החלטת הממשלה שהובלנו, יחד עם אנשי משרד המשפטים, השר צחי הנגבי וח"כ נורית קורן והעיתונאית רינה מצליח, על חשיפת חומרי ועדות החקירה, אני דורשת מכל הגופים הרלוונטיים שנותרו לחשוף כל מה שניתן מחומרי החקירה".


כזכור, מליאת הכנסת אישרה בחודש שעבר כי ייפתחו תיקי האימוץ של פרשת חטיפת ילדי תימן. החוק יסייע למשפחות הילדים שנעלמו להתחקות אחר גורלם ולברר פרטים אודות הילדים, זאת במידה והם מופיעים בפנקס האימוצים. 

קברי ילדי תימן
החוק מתיר לעיין בתיקי האימוץ אשר נפתחו בין השנים 1935-1965, לעניין ילדיהם של יוצאי ארצות ערב, ובכלל זה תימן, איראן ובלקן. אלו שיוכלו לעיין בתיקי האימוץ הם בני משפחה מדרגה ראשונה של ילד אשר נעלם במסגרת הפרשה. לפי החוק, בני המשפחה יהיו רשאים לפנות לשירות למען הילד בבקשה כי תיערך בדיקה האם קיים רישום על אימוצו. במידה וקיים תיק אימוץ, בני המשפחה יקבלו הודעה על כך בתוך כ-30 ימים.
כיום לכל מאומץ המגיע לגיל 18 קיימת האפשרות לעיין בתיק אימוצו אם הוא רוצה בכך. משפחות רבות במדינת ישראל סובלות מחוסר ודאות באשר לגורל יקיריהם אשר נעלמו, נחטפו או מקום הימצאותם אינו נודע והם אינם יכולים לעיין בתיק האימוץ של יקיריהם.