ההסכם המתגבש בין ישראל לחמאס להרגעת המתיחות בדרום לא עובר בשקט בממשלה. במפלגת הבית היהודי אומרים הערב כי יצביעו נגד מה שהם מכנים "הסכם של שקט זמני שיאפשר לחמאס להתחמש מחדש ולהתעצם לקראת הסבב הבא". לדבריהם, המחוות עליהן הודיע היום שר הביטחון אביגדור ליברמן לטובת תושבי רצועת עזה, הן טעות. 

יו"ר המפלגה, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, אנמר כי "ה'שקט' הזה יעניק לחמאס חסינות מוחלטת כדי להצטייד מחדש ברבבות רקטות שיאיימו על כל חלקי הארץ ויאפשר להם לפתוח במלחמה נגד ישראל בזמן ובתנאים שנוחים לו. הדבר יוביל, בסופו של דבר, לפתיחת שתי חזיתות מסוכנות, צפונית ודרומית, במועד שיקבע האויב ועל פי תנאיו".  
בנט הוסיף כי "לאחר 130 ימי טרור אש ורקטות, אסור לנו לתת פרס למחבלים ללא שהשיבו לנו את שבויינו ואת חללינו. המחבלים ילמדו שהטרור משתלם וכוח ההתרעה של ישראל ייפגע". הוא הבהיר שהתנגדות למתווה "השקט המדומה" אין משמעותה יציאה למבצע לכיבוש עזה: "ישנה אלטרנטיבה שאינה כרוכה בכניסה קרקעית לעזה, אליה אנו מתנגדים". 

"יזמנו תכנית למיגור הטרור העזתי", אמר שר החינוך, "ללא הכנסת כוחות קרקעיים לעזה, ותוך גביית מחיר מכריע מחמאס. הנחנו את התכנית על השולחן בפורומים הביטחוניים הרלוונטיים, בשלב זה היא טרם התקבלה אך אנו נמשיך לקדמה".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה כי "כהרגלו השר בנט רץ לתקשורת עם ססמאות ריקות מתוכן, שהן לא יותר מפוליטיקה קטנה על גבם של צה"ל ומערכת הביטחון. עדיף שיתעסק באלימות הגואה בבתי הספר".

היום הודיע שר הביטחון, לאחר הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, על שורת הקלות לתושבי הרצועה, שייכנסו לתוקף החל ממחר, אם השקט בדרום יישמר. בין השאר הוחלט לפתוח את מעבר כרם שלום למעבר סחורות לרצועה. בנוסף, הוחלט על הרחבת מרחב הדיג לתשעה מייל. ליברמן הבהיר בסיכום הדיון כי פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט, נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה.